نظارت‌های ویژه از تالارها صورت می‌پذیرد/سقف پذیرایی در هر سالن ۵۰ نفر است

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۳:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۸۹۵۵
رییس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: نظارت‌های ویژه از 327 تالار حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دستور کار داریم و از زمان فعالیت تالارها به مسئولان 10 تالار متخلف تذکر داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد باباخانی اظهار کرد: مجوز فعالیت تالارها و هتل‌هایی که محل برگزاری مجالس را دارند در شهرهای زرد و آبی داده و سقف پذیرایی در هر سالن 50 نفر بوده، اما نظر اتاق اصناف درصدی و بر مبنای فضا است و اختلاف نظر در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: با مواردی که بیشتر از 50 نفر مهمان داشته باشند هم با مسئول تالار و هم با میزبان آن مجلس برخورد می‌شود.

رئیس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه از زمان بازگشایی تالارها نظارت‌های ویژه را از 327 تالار حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که از این تعداد 289 تالار در مشهد و 38 تالار در شهرستان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع تالارهای فعال در حوزه تحت پوشش این دانشگاه 88 تالار روستایی و 239 تالار شهری هستند.

مهندس باباخانی تصریح کرد: تاکنون 10 شکایت مردمی در سامانه 190 در خصوص تخلفات تالارها داشتیم که تمامی آنها پیگیری شده و تذکر لازم به خاطیان جهت عدم تکرار خطا داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در رابطه با مابقی مکان‌ها نظر وزارتخانه این است که رستوران‌ها، هتل‌های فاقد محل مناسب برگزاری مجالس و دیگر مکان‌ها ممنوع است؛ همچنین در بحث منازل هم نیروهای ناظر ما که در طرح شهید سلیمانی فعال هستند با همکاری نیروی انتظامی برخورد لازم را با خاطیان دارند.

رئیس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت خراسان رضوی با ذکر این نکته که در روستاها باید برگزاری مراسم‌ها طبق دستورالعمل‌ها باشد و قانون آن تفاوتی با شهرها ندارد، تأکید کرد: عمده نگرانی‌ها‌ در خصوص برپایی محافل و مجالسی است که در چادرهای عشایری برگزار می‌شود و متأسفانه در این مجالس تعداد زیادی مبتلا و فوتی کرونایی داشته‌ایم که در این خصوص میزبانان باید توجه ویژه در جهت حفظ سلامت خود و مهمانانشان داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز