۵۷۰ پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۴:۴۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۹۰۳۳
۵۷۰ پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که ۵۷۰ پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، گفت: این تعداد پروژه با ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی ۸۳۲ نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری با اعلام این مهم و اشاره به این که در شاخص اشتغال؛ ظرفیت پروژه های عمرانی محاسبه نشده است، اظهار داشت: در دهه فجر ۳۸۱ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵۵۴ میلیارد تومان در حوزه دستگاه‌های اجرایی استان و ۴۵ پروژه عمرانی و خدمات شهری در حوزه شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان و ۱۱۷ پروژه عمرانی و خدماتی در حوزه دهیاری‌ها در ۶ شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. در مجموع ۴۳۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر ۱۶۴۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: ۶۹ پروژه عملیات اجرایی دستگاه‌های استان با اعتباری بالغ‌بر ۴۹۷ میلیارد تومان و ۹ پروژه در مدیریت شهری با اعتباری بالغ‌بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. همچنین در مجموع ۷۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۵۳۱ میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های اقتصادی استان در ایام‌الله دهه مبارکه فجر امسال، افزود: ۵۷ پروژه اقتصادی با ۲۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۸۱۳ نفر افتتاح خواهد شد.

شهریاری عنوان کرد: ۳ پروژه اقتصادی با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۱۹ نفر کلنگ زنی خواهد شد. در مجموع در دهه فجر سال جاری ۶۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۴۱ میلیارد تومان به میزان اشتغال ۸۳۲ نفر افتتاح و کلنگ زنی خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص استانی افتتاح شده از ابتدای سالجاری، ابراز داشت: بهره‌برداری از ۱۳۱ طرح عمرانی تولید، تحقیقاتی و کشاورزی با اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۹۴ نفر، افتتاح ۱۰ طرح کوچک و بزرگ صنعت آب و برق کشور شامل سد کانی سیب پیرانشهر با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال و احداث و راه‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت با مساحت ۸۴۰۰ هکتار با اعتبار ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ۸ طرح برق‌رسانی روستایی با اعتبار ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال، افتتاح واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلار و اشتغال ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم، افتتاح بیش از ۵۰۰ کیلومتر انواع راه و بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی و ارزی ۴۰ میلیون یورو از مهم‌ترین پروژه‌های استانی است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال ۴۲۱ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۴۳۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۵۵۹ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون افتتاح شده است.

شهریاری یادآور شد: در مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر  از سال ۹۲ تا ۹۹ در مجموع ۵ هزار و ۵۲۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.

نظر شما