استقبال بالای یزدی‌ها از نوزدهمین کنکور قرآنی کشور

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۲:۴۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۱
استقبال بالای یزدی‌ها از نوزدهمین کنکور قرآنی کشور
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آزمون سراسری قرآن و عترت را به مثابه کنکور قرآنی خواند و از استقبال بالای یزدی‌ها در نوزدهمین دوره این آزمون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ "مجید جوادیان زاده" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در نیمه اول اسفند به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این آزمون بزرگترین رخداد قرآنی کشور و به مثابه کنکور قرآنی، فراگیرترین حرکت جمعی قرآنی در کشور است که در سال‌های قبل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آن استقبال کرده‌اند.

وی با بیان این که در سال ۹۷ بیش از هشت هزار نفر از علاقمندان به قرآن در دارالعباده یزد در این آزمون ثبت‌نام کردند، افزود: این آزمون به صورت انفرادی و با توجه به رعایت نکات بهداشتی کاملا مجازی در ۱۴ رشته شامل ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره،  نهج البلاغه، دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین و حفظ قرآن در ۹ رشته( جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء ، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و حفظ کل) برگزار می‌شود که البته در رشته حفظ کلریال آزمون در مرحله دوم به صورت شفاهی خواهد بود.

جوادیان زاده با اشاره به این اینکه ثبت‌نام در آزمون تا ۱۵ بهمن ادامه دارد، گفت: علاقمندان می‌توانند به سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی اینترنتی WWW.QURANEDU.IR مراجعه کنند و هر نفر نیز می‌تواند در شش رشته ثبت‌نام کند.

وی خاطرنشان کرد: به قبول شدگان در این آزمون گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت و به افرادی که نمره بالا کسب کنند، تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این نکته که آزمون در دو گروه سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال خواهد بود، افزود: در گروه سنی زیر ۱۰ سال با توجه به شرایط خاص سنی و آموزشی آزمون به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جوایز آزمون نیز بیان کرد: معاونت قرآن و عترت برای تمام حافظان کل که نمره نهایی ۱۰۰ را کسب کنند، مبلغ ۱۰ میلیون ریال و آن دسته که حائز نمره ۹۰ به بالا شوند، ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان هدیه اختصاص خواهد داد. همچنین برای دو هزار نفر از قبول شدگان بالای ۱۰ سال به قید قرعه ۱۰ میلیون ریال و برای ۵۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان زیر ۱۰ سال ۱۵۰ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: با توجه به این که دارالعباده یزد برای اولین بار در کشور عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را کسب کرد لذا این اداره کل برای ترویج فرهنگ مراجعه به این کتاب نورانی ۱۰۰ جایزه ویژه برای شرکت کنندگان در این رشته اختصاص داده است.

رییس ستاد استانی برگزاری نوزدهمین دوره آمون سراسری قرآن و عترت، گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۱۶ نفر از مشتاقان کلام وحی در استان یزد در این دوره از آزمون ثبت نام کرده‌اند که استان را در جایگاه چند موسسه برتر کشور قرار داده و از این تعداد دو هزار ۸۷۷ نفر مربوط به شهرستان یزد است.

وی افزود: میبد با ثبت‌نام یک‌هزار نفر جایگاه دوم را به لحاظ تعداد داوطلبان کسب کرد که با توجه به جمعیت این شهرستان و ثبت‌نام بیش از یک درصد در آزمون، جای تقدیر از مردم متدین و موسسات فعال آن شهرستان دارد.

مدیر اولین پایتخت صحیفه سجادیه در بیان رتبه بندی موسسات بیان کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت جواد الائمه یزد با ثبت نام یکهزار و ۴۵۲ نفر جایگاه دوم در بین موسسات کشور و رتبه اول در بین موسسات استان  کسب کرده است. موسسه حضرت معصومه میبد با ثبت‌نام ۴۸۲ نفر و موسسه بهار دلهای میبد با ۳۴۸ نفر رتبه دوم و سوم ثبت نام موسسات استان را کسب کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش از همه علاقمندان به کلام وحی در استان دعوت کرد با حضور و ثبت نام خود و اعضای خانواده در این آزمون و در چند رشته ضمن ایجاد روحیه نشاط به بالا بردن دانش دینی خود وجهه همت گمارند.

وی همچنین با توجه به نقش مادران در تربیت و هدایت مسیر فرهنگی خانواده، از آنان خواست اعضای خانواده به ویژه فرزندان را به حضور در این حرکت بزرگ قرآنی دعوت کنند.

 جوادیان زاده در پایان نیز انتظار ویژه را متوجه فعالان حوزه فرهنگ دینی و مساجد دانست و افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار روحانیان، مداحان، فعالان هیات های مذهبی محافل دینی و خانوادگی و مساجد در هدایت قلوب و افکار به فرهنگ دینی و تبعیت مردم و جوانان متدین از آنان، دعوت این عزیزان موجب رونق این رخداد و بالا رفتن دانش و روحیه قرآنی بین فعالان دینی است لذا از این گروه نیز می‌خواهیم با تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب، زمینه‌ی بیشتر شرکت مردم در بزرگترین رخداد قرآنی کشور را فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز