زندگینامه آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۳:۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۲۹۶۰۴
زندگینامه آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه
آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، یار صدیق امام و رهبری دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش برنا؛ این عالم مجاهد و پارسا که از یک شنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، امروز در سن 88 سالگی به دیدار معبود خود شتافت.

آیت الله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد. این عالم انقلابی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

آیت الله نظری خادم الشریعه که از شاگردان حلقه درس امام خمینی(ره) بود از همان روزهای اولیۀ آغاز نهضت روحانیت شیعه در سال 41 – 42،  جزو پیشتازان و پایه گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بودند.

مسئولیت هماهنگی علما آن عصر مازندران با خیزش انقلابی حوزۀ علمیه قم به رهبری مراجع عظام تقلید آن زمان مخصوصاً حضرت امام خمینی(ره)، تنظیم و امضا اعلامیّه‌ها و بیانیّه‌ها و تلگراف اعتراض آمیز و روشنگر بر علیه دستگاه سلطنت که از طرف مدرسین و بزرگان حوزه علمیّه قم صادر می شد، جهت دادن به فضلا و طلّاب جوان و مبارز آن دوران حوزه تا پیروزی انقلاب، مشاوره و همکاری با بزرگان و زبدگان انقلاب از جمله فعالیت ها و اقدامات این عالم پارسا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در سال‌های 47 – 48 شمسی بنا به دعوت علما و مؤمنین شهرستان ساری و به جهت ضرورت امر تبلیغ و ارشاد و هدایت و پیگیری امر نهضت روحانیّت در ساری مستقر شد. اقامۀ جماعت و پایه گذاری جلسات مذهبی مخصوصاً دهه غدیر از اثرات ماندگار این رجل ولایی به شمار می رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در اوج کشتار‌ها و در بحبوحۀ انقلاب، پیام همبستگی مردم و عشایر سوادکوه را به محضر امام امّت در نوفل لوشاتوی پاریس رساندند و امام راحل طی نامه‌ای از این امر تشکر فرمودند و تقدیر خود را ابلاغ کردند.

جزییات بیشتر از زمان مراسم تشییع پیکر این عالم جلیل القدر متعاقبا اعلام می‌شود.

نظر شما