آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۱۲ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۴:۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۹۶۹۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۱۲ بهمن ۹۹
خوشبختانه در هفته گذشته شهرهای آبی رنگ آذربایجان‌غربی هم از نظر تعداد و هم از نظر جمعیت افزایش یافته و تثبیت وضعیت مطلوب کنونی با موفقیت ادامه یافت.

به گزارش برنا؛ پس از آغاز محدودیت‌های کرونایی بیماری کرونا و کاهش مرگ‌ و میر ناشی از این بیماری، خوشبختانه تا به این لحظه کرونا در استان کنترل و در حال حاضر وضعیت آبی در اغلب شهرستان ها تثبیت شده و شاهد روند امیدوارکننده‌ای هم از سوی مردم و هم از سوی کادر بهداشت و درمان هستیم.

اگر نگاهی اجمالی به شرایط بیماری کووید-19 در شهرستان‌های آذربایجان‌ غربی کنیم تنها نکته قابل توجه تثبیت وضعیت کنونی و نیز افزایش شهرستان‌های آبی رنگ استان است.

در شمال آذربایجان ‌غربی شرایط به بهترین نحو ممکن در حال رقم خوردن است و شهرستان‌های ماکو، پلدشت، چالدران، چایپاره و شوط همچنان آبی رنگ بوده و با توجه به جمعیت کم این شهرها و نیز فاصله زیاد بین آن‌ها، کماکان می‌توان به موفقیت‌آمیز بودن محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها امیدوار بود.

اتفاق بسیار مثبت این هفته، آبی شدن شهرستان خوی بود که با دارا بودن جمعیت 500 هزار نفری، بعد از ارومیه دومین شهرستان پرجمعیت استان به‌ شمار می‌رود و دانشکده علوم‌ پزشکی این شهرستان خوشبختانه توانسته وضعیت مطلوبی را رقم بزند.

 تمام فعالیت‌های بیماریابی بیشتر از گذشته ادامه دارد و در نتیجه همین بیماریابی بسیار گسترده دو هفته قبل در این شهرستان، امروز شرایط پایداری در خوی ایجاد شده و از شروع این بیماری از اسفند سال گذشته، در بهترین وضعیت قرار دارد اما با ‌توجه به کاهش محسوس رعایت پروتوکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه استفاده از ماسک، نگرانی‌هایی از موج چهارم بیماری به‌وجود آمده است.

در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، میاندوآب و مهاباد هم وضعیت کماکان همچون هفته‌های قبل است و این شهرستان‌ها زرد رنگ بوده و به ‌نوعی می‌توان اذعان کرد که شرایط این چهار شهرستان در رنگ زرد به نوعی تثبیت شده و اگر با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی از سوی مردم، همین وضعیت هم حفظ شود، دستاورد خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی استان محسوب می‌شود.

اتفاق مثبت دیگر این هفته آبی شدن شهرستان نقده بود که خوشبختانه با همکاری مردم و اصناف این شهر در کنار فعالیت‌های جهادی کادر بهداشت و درمان آن، توانسته شرایط خوبی به‌وجود آورد و برای چندمین روز پیاپی، هیچ‌گونه فوتی در این شهر نبوده و جای امیدواری است که با همکاری مردم و رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، شرایط امیدوار کننده‌ای رقم بخورد و وضعیت کنونی حفظ شود.

اتفاق قابل توجه در جنوب استان، زرد شدن شهرستان سردشت بود که با‌ توجه به جمعیت کم و نوع ساخت این شهرستان، نگران‌کننده است و باید مردم سردشت بار دیگر با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی به کاهش بیماری کرونا کمک کنند.

جنوب استان هم وضعیت پایداری دارد و خوشبختانه رنگ آبی در تمامی شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ، پیرانشهر، بوکان، اشنویه همچون هفته قبل پایدار است و می‌توان به این شهرستان‌ها امیدوار بود.

نکته بسیار نگران‌کننده کاهش استفاده از ماسک و به‌نوعی سهل‌انگاری در قبال رعایت دستورالعمل‌های این بیماری است که شدیدا وضعیت پایدار و خوب فعلی را تهدید می‌کند و باید مردم از تمام شدن این بیماری شدیدا پرهیز بکنند تا بار دیگر شاهد حضور عزیزان خود در کنارمان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز