۳۱۳ پروژه شاخص در دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری شده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۶:۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۹۸۰۴
۳۱۳ پروژه شاخص در دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری شده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۳۱۳ پروژه شاخص در دولت تدبیر و امید در استان آغاز و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه امروز استان و کشورمان را مدیون امنیتی هستیم که از آغاز انقلاب اسلامی در کشورمان برقرار شده است.

وی افزود: تعداد ۴۸ پروژه شاخص استانی از دولت‌های سابق به جا مانده که در طول خدمت دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و خواهد رسید. همچنین تاکنون ۱۱۴۹.۱۶ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۳۱۳ پروژه شاخص در آذربایجان غربی در دولت های یازدهم و دوازدهم با اعتباری بالغ بر ۹۹۳.۷۴ میلیارد تومان آغاز شده و تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید. همچنین ۱۰۴ پروژه شاخص استانی با ارزش ۳۵۶۵.۵۲ میلیارد تومان در طول دولت تدبیر و امید شروع شده که در دولت‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در طول دهه فجر امسال ۵۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۴۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۸۲۳ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: ۳۸۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵۵۴ میلیارد تومان، ۴۵ پروژه شهری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و ۱۱۷ پروژه روستایی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در ۶ شهرستان آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رحمانی رضائیه گفت: از این تعداد، ۴۳۲ مورد پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان در بخش های اجرایی و مدیریت شهری و روستایی است.همچنین ۶۹ پروژه عملیات اجرایی با اعتبار بالغ بر ۴۹۷ میلیارد تومان و ۹ پروژه در مدیریت شهری با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع به خدمت دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون در مجموع ۵ هزار و ۵۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در سطح آذربایجان غربی انجام شده است.از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۴۲ پروژه شاخص عمرانی در استان به بهره برداری رسیده است.

وی پروژه‌های پتروشیمی میاندوآب، پتروشیمی مهاباد، راه آهن مراغه به ارومیه، سد کرم آباد، سد بویلاپوش خوی، سد بابا احمد چالدران، سد سیلوه، فرودگاه منطقه آزاد ماکو، سد و نیروگاه سردشت، بیمارستان چالدران، توسعه بیمارستان‌مطهری توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه، توسعه بیمارستان بوکان، توسعه بیمارستان میاندواب، بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان ارومیه، بیمارستان آیت الله خویی، بیمارستان ۹۷ تختخوابی تکاب، بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی امام خمینی خوی، سالن مسافری پایانه مرزی سرو، سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر، تصفیه خانه آب سردشت و ربط، مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه احداث سامانه فاضلاب قره‌ضیاءالدین، سد مخزنی چپرآباد اشنویه، شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت، مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه، فاز نخست انبار نفت جدید ارومیه، آبرسانی به مهاباد، استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی و آبیاری تحت فشار، آبرسانی به ۳۸۸ روستا، گازرسانی به هفت شهر فاقد خدمات گاز و گازرسانی و ۷۶۵ روزهای فاقد خدمات گاز، برق رسانی به کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه، کارخانه قند ارومیه، شرکت تراکتورسازی ارومیه، شرکت دستکش حریر ایران، شرکت دهلر ایرانیان، شرکت سیمان مهر ماکو، فاز دوم شرکت تولیدی موکریان کامپوزیت آلومینیوم، شرکت کیهان دارو شیمی و شرکت گلبرق ارومیه نیروگاه سیکل ترکیبی را ۴۲ پروژه شاخص احداث شده و توسعه یافته در بخش عمرانی در طول ۷ سال گذشته در آذربایجان‌غربی اعلام کرد.

وی ادامه داد: سیاست و هدف اصلی دولت تا پایان دوره دوازدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است. همچنین تعداد یک هزار و ۳۹۷ پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان غربی قرار دارد.بحث بهره‌برداری از شبکه‌های اینترنتی یکی دیگر از اقدامات ارزنده دولت در سطح استان و کشورمان است که اهمیت آن را در بحث آموزش در ایام کرونا مشاهده کردیم.پوشش شبکه اینترنتی در استان به خوبی صورت گرفته است با این همه حال انجام اقدامات اصلاحی در برخی شبکه ها باید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در همین راستا ۴۶۴ پروژه مخابراتی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۵۵۶ طرح توسعه فاز ۸ ارتباطات سیار با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در آذربایجان غربی در دهه فجر سال ۹۹ کلنگ زنی خواهد شد. همچنین ۴ پروژه به ارزش ۱۱ میلیارد تومان توسط مخابرات منطقه ای استان افتتاح می شود.

رحمانی رضائیه با اشاره به اینکه، دولت تدبیر و امید در طول ۷ سال گذشته اقدامات ارزنده ای در راستای تامین مسکن انجام داده است، گفت:  پیش از شروع به فعالیت دولت ۱۲ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده بود که در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۴۰ هزار واحد دیگر در اختیار مردم قرار گرفت. همچنین در دهه فجر امسال ۹۲۵ واحد استان نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بحث اقدام ملی مسکن نیز آذربایجان غربی بهره برداری از ۲۱ هزار واحد را تعهد کرده است. در طول دهه فجر امسال احداث یک هزار و ۸۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان در سطح چند شهر کلنگ زنی می شود.در بخش راه و شهرسازی ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۱۰ میلیارد ریال در طول دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت و توسعه راه‌های بزرگراهی و کریدور بزرگراهی غرب کشور به میزان ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۷ میلیارد ریال، بازآفرینی یک پروژه شهری به ارزش ۱۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی ۶ پروژه راه روستایی به طول ۳۱ کیلومتر و با اعتبار ۲۶۶۰ میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان از آنجایی که با سلامت جامعه درگیر است برای دولت تدبیر و امید از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌توان ثمره آن را در توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تخت های بیمارستانی مشاهده کرد.۴ پروژه با اعتبار ۲۰۱۷ میلیارد ریال در این حوزه در طول دو هفته آتی مورد بهره برداری قرار می گیرد که از بیمارستان زنان ارومیه با اعتبار یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۳۰۳ تخت خواب به عنوان مهم‌ترین پروژه درمانی اشاره کرد. میانگین کشوری سرانه تخت بیمارستانی ۱.۵ است که در استان نیز ۱.۴۹ ثبت شده است. همچنین تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۳۷۸۳ تخت در سال ۹۲ به ۵۴۱۵ افزایش یافته که ۱۶۳۲ مورد افزایش یافته است.در طول خدمت دولت تدبیر و امید ۶ بیمارستان، ۲۷ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۹۰ خانه بهداشت در آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ۳۵ پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار یک هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح خواهد شد که از این میان می‌توان به مقاوم سازی یک هزار واحد مسکن روستایی اشاره کرد. این در حالی است که در طول ۷ سال خدمت دولت تدبیر و امید ۳۴ هزار و ۵۹۳ واحد مقاوم سازی شده و تعداد واحدهای مقاوم سازی شده روستایی به افراد ۸۶۹۰۰ مورد افزایش یافته است و تا پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۱۳ مورد طرح هادی روستایی اجرا شده است، در حالی که در طول خدمت دولت تدبیر و امید ۳۰۵ مورد دیگر نیز اجرا شده است.بحث مدرسه سازی و افزایش فضاهای آموزشی یکی از زیرساخت های مهم نیست که در توسعه هر منطقه و استان نقش بسزایی دارد از این رو بودجه قابل توجهی در اختیار فصل آموزش استان قرار گرفته است.

رحمانی رضائیه گفت: در طول ایام‌الله مبارک فجر ۶۲ پروژه آموزشی با اعتبار ۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال در قالب ۴۱۲ کلاس درس با زیربنای ۷۱ هزار متر مربع افتتاح خواهد شد.استاندارد سازی فضاهای آموزشی ضرورتی ناگریز است. در همین راستا از تعداد ۹۱۸۸ کلاس غیر استاندارد ۷۸۲۳ کلاس استانداردسازی شده است که سهم دولت های یازدهم و دوازدهم از این مهم یک ۱۲۵۹ کلاس درس می باشد.

وی افزود: آذربایجان غربی با توجه به عقب ماندگی های گذشته و در راستای برطرف کردن این مسائل بیشترین اعتبارات ملی را توانسته جذب کند، به نوعی که جزو ۶ استان نخست در این مهم است.به دست آوردن چنین جایگاهی نشان از فعالیت بسیار مطلوب مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای توسعه در سطح استان است.

وی اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب استان نیز ۲۷ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل ۲۶ پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال و احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلابی میاندوآب به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال است. ۱۹ طرح گازرسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در بخش گازرسانی در استان در طول دهه فجر افتتاح می‌شود که شامل ۶۶ روستا با تعداد ۵۹۸۰ خانوار است. همچنین گازرسانی به ۳۷ روستا آباد ۳۷۴۴ خانوار با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال ط مسئولان استانی کلنگ‌زنی می‌شود.درصد بهره مندی مردم روستایی استان از نعمت گاز از ۳۲ درصد به ۷۱ درصد در طول ۷ سال گذشته رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در بخش برق رسانی، شهرهای استان به صورت صددرصدی از این نعمت برخوردار هستند و شاخص برخورداری روستایی نیز ۹۹.۸ درصد است. در همین راستا در طول دهه فجر امسال ۱۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم می‌توان به برخورداری ۴۲ روستای استان و روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق اشاره کرد.

رحمانی رضائیه با اشاره با اینکه، احیای دریاچه ارومیه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در همه حال مد نظر دولت تدبیر و امید بوده است به نوعی که احیای این دریاچه جزو اولین مصوبه های دولت بوده و تا به امروز اهتمام ویژه‌ای از سوی دولتمردان برای احیا صورت گرفته است، گفت: فرهنگ سازی، ایجاد زیرساخت‌ها و و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های عمرانی در ارتباط با دریاچه ارومیه مسائلی است که در طول چند سال گذشته مدنظر بوده است و انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از طریق ۳۵.۵ کیلومتر تونل یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که تنها ۱.۵ کیلومتر از آن باقی مانده است که انتظار می‌رود تا پایان خدمت دولت تدبیر و امید این پروژه به اتمام برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز