دانشگاههای استان آذربایجان‌غربی با ۳۸۵ برنامه به استقبال دهه فجر رفتند

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۷:۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۹۸۱۵
دانشگاههای استان آذربایجان‌غربی با ۳۸۵ برنامه به استقبال دهه فجر رفتند
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: در مجموع ۳۸۵ رویداد شاخص و وزین فرهنگی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در دانشگاههای آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، امین رستم زاده در دومین جلسه کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت استان با اعلام مطلب فوق اظهار کرد:از مجموع برنامه های پیش بینی شده به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۵ رویداد فرهنگی شاخص و وزین در سطح دانشگاههای ارومیه و ۲۱۰ عنوان نیز در سطح دانشگاههای شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

رستم زاده با تاکید بر اینکه وظیفه این کمیته طراحی و تدوین رویدادهای مبنایی بصیرت افزا است اظهار کرد: در اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی باید ابعاد فکری،  شخصیتی شهید سپهبد سلیمانی و شهید دانشمند فخری زاده به نسل جوان و دانشجو تبیین شود.

رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان بزرگداشت ستاد دهه فجر استان با تاکید بر متناسب سازی برنامه ها با ایام کرونایی و در بستر فضای مجازی خاطرنشان کرد:  سیره اخلاقی و رفتاری شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم بعنوان سرمایه های معنوی ارزشمند از ابعاد مختلف مورد واکاوی و تحقیق علمی قرار گرفته و به جذاب ترین و اثربخش ترین شکل ممکن متناسب با ادبیات ذهنی دانشجویان و اساتید  بعنوان الگوی شخصیتی ارائه گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره و مفاهیم و آموزه های بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر رویکردهای اساسی در اجرای رویدادهای های فرهنگی عنوان و اظهار کرد:کرسی های آزاد اندیشی با ایجاد زمینه و فضای آزاد تبادل افکار و نظرات در قالب یک محیط علمی و دانشگاهی فرصتی به دانشجویان و دانشگاهیان در جهت تولید فکر و علم می دهد همانطورکه مقام معظم رهبری کرسی های آزاد اندیشی را راهکاری در جهت تمدن سازى اسلامى و رشد علم و تولید فناورى و فرهنگ عنوان کرده اند باید در راستای تحقق فرامین معظم له برنامه ریزی خلاقانه و علمی صورت پذیرد.

وی حضور پرشور دانشگاهیان متناسب با ایام کرونا و پروتکل های مربوطه را در برنامه های بزرگداشت دهه فجر مهم ارزیابی کرد و افزود:قرآن بعنوان منبع دستیابی به نایافته های بشری بعنوان چشمه زالا برنامه های جذاب و عطرآگین فرهنگی در ایام دهه فجر خلاقانه مورد تاکید باشد.

وی ادامه داد: قشر دانشگاهی همیشه بعنوان پیشران توسعه علمی و سیاسی کشور مورد توجه بیگانگان بوده و دشمن در صدد است حضور دانشگاهها درمراسمات دهه فجر و انقلابی را کمرنگ نشان دهد.

رستم زاده افزود: امسال ویژه برنامه مشترک دانشگاهها با موضوع همایش وبیناری بررسی و تبیین شاخصه های تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب ویژه دانشگاهیان و کارکنان دانشگاهها برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان بزرگداشت ستاد دهه فجر استان افزود:برنامه های فرهنگی متنوعی در فضای مجازی و بصورت وبیناری از جمله نشست های تخصصی، کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری نمایشگاهها و اردوهای جهادی، جشنواره های دانشجویی سطح دانشگاهها، نشست های بصیرتی با موضوع دهه فجر، برپایی تریبون های آزاد دانشجویی، برگزاری شب شعر و خاطره نویسی، مسابقات عکاسی و برپایی گفتمان های سیاسی در سطح دانشگاهها برگزار خواهد شد.

در ادامه مراسم معاونان و مسئولان فرهنگی دانشگاهها به ارائه و نکته نظرات خود در اینخصوص پرداختند.

لازم به ذکر است دانشگاههای دولتی، پیام نور، علمی کاربردی،  آزاد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی بعنوان اعضای اصلی کمیته دانشجویی می باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز