بی تفاوتی خطری است که شاعران و سخنرانان را تهدید می کند

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۱:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۰۱۲۹
بی تفاوتی خطری است که شاعران و سخنرانان را تهدید می کند
مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: با توجه به اینکه شاعران و سخنرانان جزو خواص هستند، دشمن تلاش می کند، آنها را بی تفاوت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم شب شعرفاطمی که در محل مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار شد؛ بیان کرد: یکی از توفیقاتی که خدا به شما شاعران و ذاکران عنایت کرده این است که نفس شما برای اهل بیت (ع) و انقلاب خرج می شود.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه هر کسی توفیق نوکری درب خانه اهل بیت (ع) را ندارد؛ افزود: خدا توفیق داده که لسان و دهان شما به عنوان یک شاعر و ذاکر گرم باشد تا بالاترین معانی را در قالب شعر و مدح اهل بیت (ع) را برای مردم بخوانید.

وی با اشاره به انتخاب افراد خاص توسط ائمه؛ اظهار داشت: امام حسین (ع) در نامه ای به حبیب از او می خواهند که در کربلا همراه ایشان باشد و در جایی امام صادق(ع) درخواست ابومسلم خراسانی که فردی با نفوذی بود را رد می کنند و می گویند: “تو آدم خودت هستی”

ماندگاری بیان کرد: امام حسین (ع) برای سه امر در صحرای کربلا جنگ را یک شب عقب انداخت، اول نماز، تلاوت قران و مناجات اما به نظر من امام حسین(ع) یک کار دیگر نیز داشتند و آن هم اینکه دعا کنند تا حر برگردد و ما نیز باید دعا کنیم اینهایی که در اول انقلاب با انقلاب بودند و ریزش کردند، اکنون برگردند.

وی عنوان کرد: در این جا دو مطلب را می خواهم بگویم اول اینکه خوشبحال شما شاعران و ذاکران که برای اهل بیت (ع) شعر می سراید و مداحی می کنید اما هشدار می دهم چون دشمن جایگاه خطیر شما را به عنوان خواص میداند، تمام تلاش خود را می کند که شما را بی تفاوت کند.

این استاد حوزه بیان کرد: شما چون موثر هستید، خواص هستید و چون خواص هستید مورد توجه دشمن هستید و دشمن قبل از اینکه سراغ عوام برود سراغ خواص می رود تا بتواند خواص را برگرداند و بی تفاوت کند و از امام حسین(ع) دیروز بخوانید و به امام حسین(ع) امروز کاری نداشته باشید، یزید دیروز را لعنت کنید و به یزید امروز کاری نداشته باشید.

وی افزود: شما می دانید اگر دشمن توانست علی(ع) را خانه نشین کند و دستان حضرت فاطمه(س) را بشکند، اول دهان خواص را بستند لذا مراقب باشید شما رو بی تفاوت نکنند چرا که اگر بی تفاوت شدید منزوی می شوید و اگر منزوی شدید، عافیت طلب می شوید. علی (ع) معیار حق و باطل را در کوچه می برند آن خواص دنبال نماز اول وقت است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با طرح این پرسش که چه اتفاقی می افتد خواص بی تفاوت می شوند؟ گفت: وقتی ما به عنوان شاعر و ذاکر فقط مشکلات نظام و جامعه را در اشعار خود بگوییم، مردم بدبین می شوند و مردم دین را از انقلاب جدا می کنند، این بی تفاوتی می شود. هر کس دین را از سیاست جدا کرد نتیجه آن بی تفاوتی می شود.

وی اظهار داشت: اما اگر ما در کنار مشکلات، دستاوردها را برای مردم گفتیم، این ارزشمند است. گاهی می خواهیم دردی را در نظام بگوییم نمکش را در شعرهایمان زیاد می کنیم لذا ما مراقب باشیم رابطه مردم را با انقلاب بی تفاوت نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری بیان کرد: بی تفاوت، یعنی کسانی که مشکلات را بزرگتر دیدند و دستاوردها را ندیدند و حداقل رابطه دین و سیاست را از هم تفکیک می کنند در حالی که اساس انقلاب ما عینیت دیانت با سیاست است لذا اگر مدیر نالایق داریم حداقل هستند و اختلاس های ما بسیار کم است و اگر چه فقر، اختلاس، فساد، سوء مدیریت و نابسامانی است اما دستاوردهای این مملکت خیلی بیشتر است.

وی خطاب به شاعران و ذاکران گفت: شما باید در هر شعر و سخنرانی اگر مشکلات کشور را گفتید دستاوردها را هم بگویید، کشور ما در دهها موضوع جزو ده کشور اول دنیا است، در حالی که تمام دنیا ما را تحریم کردند ما جزو ۷ کشور اول هستیم که واکسن کرونا تولید کردیم کشور ما دوره آزمایشی این واکسن را گذراند و این به برکت یا زهراها و یا رسول الله ها و یا علی ها است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز