مجازات سنگین برای شکارچی یک رأس بزکوهی در دلفان

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۳:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹۴
مجازات سنگین برای شکارچی یک رأس بزکوهی در دلفان
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور رأی محکومیت شکارچی یک رأس بز کوهی در منطقه شکار وصید ممنوع چهار شاخ دلفان به میزان سه سال و نیم حبس تعزیری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ مهرداد فتحی بیرانوند ،اظهارکرد : یک نفر متخلف زیست محیطی که پاییز 98 اقدام به شکار یک رأس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ دلفان نموده بود؛ پس از بازرسی از منزل و کشف آلات و ادوات جرم و مقداری گوشت شکار و اجزاء این جانور وحشی در منزل وی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردید.

او افزود: با ارائه دلایل و مستندات به مراجع قضایی، این متخلف با رأی دادگاه به سه سال و نیم تحمل حبس محکوم گردید و ادوات کشف شده از وی شامل یک قبضه اسلحه کلاشینکف و تعدادی فشنگ به نفع دولت مصادره شد.

فتحی بیرانوندبا اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلفین ،خاطر نشان کرد: صدور آراء قضایی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند؛ ضمن متنبه نمودن متخلفین می تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

او بیان کرد: صدور این رأی نتیجه پیگیری های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به افزایش جرایم زیست محیطی ناشی از شکار و صید جانوران و حشی گفت: این متخلف زیست محیطی علاوه بر تحمل سه سال و نیم  حبس باید جریمه زیست محیطی شکار یک رأس بز کوهی را پرداخت نماید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه قضایی جهت پیگیری ویژه پرونده های زیست محیطی ،گفت: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در استان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز