عضو کمیسیون های اجتماعی و تلفیق مجلس:

یارانه فعلی مطبوعات نسبت به یک دهه پیش نصف شده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۴:۵۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۰۹۷۰
یارانه فعلی مطبوعات نسبت به یک دهه پیش نصف شده است
عضو کمیسیون های اجتماعی و تلفیق مجلس شورای اسلامی میزان یارانه فعلی تخصیصی به مطبوعات و رسانه ها را حدود نصف یارانه تخصیصی حدود یک دهه پیش و ناچیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی در دیدار اختصاصی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی افزود: مجلس یازدهم برای تولیدات رسانه ای مناسب در فضای مجازی در بودجه سال 1400 کل کشور، اعتباری خاص مدنظر دارد که بخشی از آن هم به مطبوعات و رسانه ها اختصاص می یابد.

وی در پاسخ به انتقاد مدیر و قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی از طولانی بودن و سختی پروسه و فرایند عضویت اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر برای استفاده از تسهیلات بیمه وعده داد: در روزهای اخیر برای بحث بودجه جلسه ای با اعضای هیئت مدیره صندوق هنر داشتیم که امیدواریم با پیگیری بیشتر مسائل رسانه ای ها برای عضویت مرتفع شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در خانه ملت همچنین یادآور شد: خانه مطبوعات و رسانه ها به عنوان تشکل صنفی خانواده رسانه ها نباید دولتی تصور شود و باید بهرمند از حمایت و دارای استقلال باشد.

وی همچنین از پیشنهاد درنظر گرفتن ردیف بودجه برای خانه مطبوعات مشابه خانه هنرمندان و دیگر مجامع صنفی مشابه در بودجه استقبال کرد و قول پیگیری داد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد: وضعیت فعلی اصحاب رسانه به خصوص با پایین آمدن میزان آگهی ها و کاهش آگهی های ثبتی و افزایش چندبرابری قیمت کاغذ و بحران کرونا درحال حاضر دچار مشکل است.

مجتبی محمودی افزود: درسالهای اخیر بسیاری از ادعاها در حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات بیشتر در حد شعار بوده و مواردی مانند اینترنت رایگان و بیمه و یارانه هم به صورت محدود بوده و شامل بسیاری از خبرنگاران نشده است.

غلامرضا بنی اسدی نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم با اشاره به قرار داشتن پایگاه مرکزی رسانه های کشوری موثر در مشهد، خواستار توجه بیشتر مسئولان به رسانه ها شد.

علی خسروشاهی دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هم از شیوه تخصیص یارانه به رسانه ها انتقاد کرد و خواستار تغییراتی در آن شد.

محمد جواد رنجبر عضو دیگر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این دیدار خواستار اصلاحاتی در قانون مطبوعات با توجه به شرایط روز شد و افزود: لایحه تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه ای نیز چندین سال در دولت بلاتکلیف باقی مانده و به مجلس ارسال نشده است که در صورت ارسال به مجلس و تصویب، بسیاری از مشکلات به خصوص در رابطه با رسیدگی به شکایات از اصحاب رسانه، حل می شود.

قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی همچنین با اشاره به این که کمتر از 20 درصد اهالی رسانه در استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند، به تشریح مشکل عضویت و فرآیند پیچیده خبرنگاران و روزنامه نگاران در صندوق هنر و متعاقب آن استفاده از بیمه این صندوق پرداخت و خواستار تسهیل روند عضویت خبرنگاران و روزنامه نگاران در این صندوق شد.

وی در ادامه خواستار تشکیل فراکسیون رسانه در مجلس شد.

در ادامه مجتبی نوریان دبیر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی به مشکلات خبرنگاران و خانه های مطبوعات اشاره کرد و گفت: زمزمه های گاه و بی گاه درباره افزایش سابقه کار شاغلان مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی، خبرنگاران را نگران می کند که جا دارد صریح و شفاف در این باره اعلام نظر شود. همچنین بی عدالتی در متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت از جمله خبرنگاران، سبب شد سنوات ارفاقی آنان لحاظ نشود که ضرر زیادی متوجه این قشر کرد و در همسان سازی های بعدی هم آنان را متضرر و حقوقشان را در مقایسه با دیگر بازنشستگان، فاصله دار خواهد کرد. عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور، خواستار اختصاص ردیف بودجه به خانه های مطبوعات در بودجه سالانه کشور شد تا قسمتی از مشکلات آنان رفع شود.

توحید آرش نیا عضو دیگر هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز از دیگر حاضران در این دیدار بود./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز