استاندار ایلام :

زنان ایلامی می بایست قدرتمندانه وارد مجامع تصمیم سازی شوند

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۱:۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۱۱۳۸
زنان ایلامی می بایست قدرتمندانه وارد مجامع تصمیم سازی شوند
استاندار ایلام با اشاره به اینکه سهم مدیریتی زنان ایلامی ۱۰ برابر شده است،گفت: می بایست زنان ایلامی قدرتمندانه وارد مجامع تصمیم سازی شوند و در این زمینه انعقاد تفاهم نامه حمایتی ۱۶ دستگاه اجرایی استان در حوزه بانوان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور که به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد، از عملکرد موفق دولت تدبیر و امید در توجه به سهم مدیریتی زنان در استان خبر داد و گفت: مناصب مدیریتی زنان ایلامی از ۲۳ نفر در سال ۹۲ به ۲۳۴ نفر افزایش یافته و رشد ۱۰ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان ایلامی ۱۱ درصد و نرخ بیکاری آنان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۱۱.۴ درصد است،اظهار داشت:اقدامات بسیار ارزشمند و ماندگاری در حوزه زنان این استان به انجام رسیده که این اقدامات شامل اجرای طرح تاب آوری بانوان، ارتقا سطح مهارت بانوان، اجرای طرح گفت وگوی خانواده، تحکیم بنیان خانواده و غیره است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: اجرای طرح گفتمان بین مادران و دختران و همچنین افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی از دیگر طرح های مهم فرهنگی این حوزه در استان به شمار می آید.

سلیمانی دشتکی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه حمایتی ۱۶ دستگاه اجرایی استان در ارتباط با حوزه بانوان استان خبر داد و گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه ها منجر شد در بخش فرهنگی و اقتصادی حوزه بانوان موفقیت های بسیار خوبی حاصل شود.

وی جایگاه بانوان را در تصمیم گیری های مهم جامعه بسیار ویژه و تعیین کننده برشمرد و افزود: ایلام بیش از یکهزار شهیده و جانباز زن به انقلاب تقدیم کرده است که این  نشانگر ایثار و فداکاری زنان استان می باشد.

نماینده عالی دولت در استان خواستار تحرک بیشتر و نقش آفرینی قدرتمند بانوان ایلامی در مجامع تصمیم گیری استان شد و تصریح کرد: بانوان به هر اندازه در مناصب مدیریتی کشور و استان سهم بیشتری داشته باشند راحت تر می توانند در تصویب قوانین و دستورالعمل های حوزه بانوان موفق باشند.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: بانوان با توجه به ظرفیت های عظیم، مشارکت بالا و مدیریت اجتماعی قوی می توانند در انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب مجلس شورای اسلامی و شوراها و روستاها در سرنوشت کشور نقش آفرینی کنند.

بر اساس این گزارش، در این نشست ویدیو کنفرانس که معاون رئیس جمهور در امور بانوان نیز حضور داشت، استان ایلام در حوزه کارآفرینی بعنوان یکی از استان های موفق و برتر کشور انتخاب شد و به همین مناسبت، رییس جمهور با یکی از بانوان کارآفرین حوزه صنایع دستی شهرستان آبدانان ایلام گفتگو کرد و از تلاش های وی تقدیر نمود.

" پروانه درویشی" بانوی کارآفرین شهرستان آبدانان ایلام در این ارتباط از تلاش های رئیس جمهور، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، استاندار ایلام و کلیه مسئولان استان و شهرستان به دلیل حمایت از وی تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این نشست با حضور رئیس جمهوری سامانه عدالت جنسیتی راه اندازی و از سه کتاب حوزه بانوان نیز رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز