آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۱۵ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۱۳۷۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۱۵ بهمن ۹۹
آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهند طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز چهارشنبه، دو بیمار کرونایی در سطح استان سمنان جان خود را از دست دادند.

به گزارش برنا؛ طبق آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز چهارشنبه در هشت شهرستان استان دو بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند تا مجموع فوتی‌های کرونا در استان از اسفند ماه ۹۸ تاکنون به ۸۹۲ نفر برسد.

در بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به آغاز چهارشنبه همچنین ۷۸ مورد ابتلای جدید نیز در استان سمنان به ثبت رسیده تا تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۱۱۵ نفر برسد که نسبت به مدت مشابه هفته قبل تقریباً دو برابر شده است.

تمام آمارها حاکی از خطر ورود استان سمنان به موج چهارم بیماری کرونا دارد. آن هم موجی که می‌تواند به دلیل فشردگی اجتماعات اسفند ماه خطر آفرین نیز محسوب شود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان سمنان ۲۲ هزار و ۸۱۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که هفت هزار و ۱۹۵ نفر پس از بهبود از بیمارستان‌ها مرخص و ۱۶ هزار و ۴۰ نفر دیگر یا فوت کردند و یا بیماری آنان نیاز به بستری شدن در بیمارستان را برایشان الزام نکرده است.

هم اکنون سه شهرستان استان سمنان شامل سمنان، شاهرود و دامغان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند و این به آن معنی است که شرایط استان بسیار شکننده محسوب می‌شود و با یک بی احتیاطی دوباره شرایط استان به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت نیز تأیید می‌کند که استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و گلستان در کنار مازندران دوباره مستعد موج چهارم و وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفته‌اند که می‌بایست با تلاش مردم و مسئولان جلوی این امر را گرفت.

گفتنی است استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است و لذا آمار تجمیعی کرونا در این استان مجموع آمارهای ارائه شده توسط دو دانشگاه محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز