شاعران غرب کشور در شعر حماسی و آیینی زبانزد هستند

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۳۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۱۳۷۹
شاعران غرب کشور در شعر حماسی و آیینی زبانزد هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در همایش شعر منطقه‌ای مرد میدان, گفت: شاعران غرب کشور در شعر حماسی و آیینی زبانزد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  همایش شعر منطقه‌ای مرد میدان از سری برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی شعر فجر روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شدکه شعر مقاومت با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت از محورهای برگزاری این همایش است. 

این همایش ویژه شاعران استان های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان و به ۲ زبان فارسی و کُردی برگزار شد و امید استادنوروزی، علی‌اصغر عظیمی‌مهر و علی‌احسان فریدونی داوری آثار راه یافته به نخستین همایش مرد میدان در کردستان را بر عهده داشتند. 

در این مراسم بهمن میرزایی، حجت الاسلام سادات محمدرحیمی رضوان و احسان فریدونی از کردستان، میلاد پشابادی از کرمانشاه، محسن کلهر از همدان و خدیجه نصیری از ایلام به قرائت قطعه ای از اشعار خود پرداختند. 

شاعران غرب کشور در شعر حماسی و آیینی زبانزد هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در این همایش به وضعیت شعر و تاثیر آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شعر یکی از زیباتربن تجلی کلام و واژه‌ها است که زمان، مکان و سال را نمی‌شناسد. 

عبیدالله رستمی با بیان اینکه شاعر از تاثیرگذارترین اقشاری هستند که با کلام خود می‌توانند معجزه کنند، افزود: تاثیر شعر بر مراودات  اجتماعی  بر کسی پوشیده نیست و امروزه در زبان و کلام مردم ما بخوبی رسوخ کرده است. 

وی یادآور شد : در ادبیات آیینی و حماسی ما شعر جایگاه والایی دارد و این مرهون کلام و قلم شاعرانی است که در همه حوزه‌ها حضور چشمگیر دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه شعر می‌تواند آموزش دهنده و متحول کننده باشد، گفت: منطقه غرب کشور همواره در حوزه شعرهای حماسی و آیینی زبانزد است. 

پخش آنلاین همایش مرد میدان از طریق شبکه کوردمی

 دبیر اجرایی همایش منطقه ای شعر مرد میدان هم در این مراسم اظهار داشت: ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی فراخوان همایش به ۶ استان کشور ارسال شد. 

عیسی فلاحی با اشاره به اینکه ۲۰ دی ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از پوستر همایش رونمایی شد، افزود: تا پایان مهلت تعیین شده ۲۹۸ اثر از ۱۰۹ شاعر از استان های غرب کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد. 

وی با بیان اینکه در ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه فجر داوری آثار در ۲ بخش کردی و فارسی آغاز شد، گفت: به دلیل شیوع کرونا امکان حضور بسیاری از شاعران و علاقمندان به شعر در این همایش فراهم نشد لذا برای شرکت این افراد در اختتامیه این برنامه به طور زنده از طریق شبکه اینترنتی کوردمی پخش شد. 

 

نظر شما