تعداد مراجعان سرپایی کرونا در استان ۲ برابر شده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۲:۴۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۱۴۱۸
تعداد مراجعان سرپایی کرونا در استان ۲ برابر شده است
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۲ برابری مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد جعفر صادقی روز چهارشنبه گفت: طی این مدت تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا  با علائم مشکوک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از  هزار و ۱۰۰ نفر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۱ مرکز خدمات سلامت ویژه  منتخب کرونا ۱۶ ساعته در ۱۵ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۲۱ مرکز از این تعداد در شهرستان مشهد واقع شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد مراجعان سرپایی در مراکز منتخب کرونا و همچنین افزایش نتایج مثبت تست‌های آنها نگرانی های زیادی را از بابت خطر موج چهارم کرونا به دنبال داشته است.

صادقی افزود: عادی انگاریهای روزهای کنونی به شدت نگران کننده است چرا که بی تفاوتی‌ و بی‌توجهی‌ها پس از رسیدن به وضعیت آبی ما را به وضعیت زرد بازگرداند و اگر مردم  رعایت نکنند خطر بازگشت به وضعیت‌های نارنجی و قرمز وجود دارد.

وی بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: در این روزهای فرخنده که مصادف با آغاز زندگی بسیاری از زوجین است از  آنان تقاضا داریم که از برپایی هر گونه مراسم جشن و تجمع با هدف پیشگیری از کرونا خودداری کنند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز