رییس حفاظت از محیط زیست پلدختر مطرح کرد:

احیاء تالاب ها با مشارکت و همراهی جوامع محلی امکان پذیر است

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۱۴۲۳
علی الشتری نژاد گفت: برگزاری روز جهانی تالاب ها جهت آشنایی عموم مردم نسبت به اهمیت تالاب ها و حفاظت از آنها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ الشتری نژاد در  مراسم  گرامیداشت روز جهانی تالاب ها  که  با شعار« پیوند ناگسستنی آب، تالاب و زندگی» همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه پلدختر، اعضای شورای اداری و جمعی از بسیجیان و دوستداران محیط زیست در مجاورت تالاب ولیعصر این شهرستان برگزار شده بود با اشاره به اهمیت تالاب ها در اکوسیستم منطقه گفت: برگزاری این برنامه ها جهت آشنایی عموم مردم نسبت به اهمیت تالاب ها و حفاظت از آنها ضروری است.

او با اشاره به رویکرد زیست بومی تالاب ها آنرا گام مهم در جهت حفظ تالاب ها برشمرد و افزود: احیاء تالاب ها و استفاده از کارکردهای مختلف آن بدون مشارکت و همراهی جوامع محلی امکانپذیر نخواهد بود.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام موسوی  امام جمعه پلدختر با تقدیر از اداره محیط زیست شهرستان به خاطر برگزاری این مراسم، وجود تالاب ها در شهرستان را موهبت خدادادی دانست و بر حفظ و نگهداری و استفاده از ظرفیت های تالاب تأکید کرد.

در پایان این مراسم برنامه هایی از قبیل جمع آوری زباله های حاشیه تالاب، برگزاری کارگاه پرنده نگری، انجام مسابقات بومی محلی و تجلیل از فعالین زیست محیطی در جهت گرامیداشت این روز برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز