رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۲۲۲۴
رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رشد سرمایه گذاری در استان ۲۰۰ درصد بوده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در برنامه "دیمانه" صداوسیمای مرکز مهاباد گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموع سرمایه گذاری‌های داخلی انجام شده در آذربایجان‌غربی منجر به صدور ۱۳۶۶ پروانه بهره برداری در استان شده است که اعتبار این سرمایه‌گذاری بالغ بر  ۴۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۵ هزار نفر اشتغال بوده است.

وی افزود: در ده ماهه امسال ۱۵۵ پروانه بهره برداری در بخش صنعت با اعتبار  ۱۳۰۰ میلیارد تومان و ۳۵۰۰ نفر اشتغال در استان صادر شده و  در حوزه کشاورزی نیز ۴ هزار پروانه بهره برداری با اعتبار  ۱۳۳۰ میلیارد تومان و ۲۴ هزار نفر اشتغال ،در خدمات ۷۸ طرح با اعتبار ۶۶۳ میلیارد تومان و ۵۰۰ نفر اشتغال صادر شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۶۹ میلیون دلار تا به امروز سرمایه گذاری خارجی در استان و در حوزه پتروشیمی  و صنایع میان دستی و زیر دستی ، صنایع فلزی و نساجی صورت گرفته است.

شهریاری اضافه کرد: با توجه به پتانسیل استان و همجواری با سه کشور و با وجود شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش صادرات هستیم. میزان صادرات استان در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون  و ۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار بوده و سال گذشته در همین مدت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.  

وی ادامه داد: از مجموع صادرات استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از بازارچه های مرزی صورت گرفته که نشان از نقش موثر این بازارچه‌ها برای استان است.

شهریاری گفت: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ارزش تجارت مرزنشینان در سردشت و پیرانشهر در سه ماهه اخیر بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود:  رشد سرمایه گذاری در استان ۲۰۰ درصد بوده است و با این شرایط به آینده اقتصادی استان خوشبین هستیم. به جهت کسب رتبه ممتاز بهبود محیط کسب و کار در دو سال اخیر و مثبت بودن شاخص های اقتصادی شاهد حضور سرمایه گذاران در استان هستیم.

شهریاری گفت: در بخش های سلامت، آموزش و راه اقدامات خوبی در مهاباد رخ داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز