تکمیل بیمارستان بافق به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۲۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۲۳۶۲
تکمیل بیمارستان بافق به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
فرماندار بافق از پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهر خبر داد و گفت: تکمیل عملیات ساختمانی این مرکز درمانی، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزاش خبرگزاری برنا؛ "سیدمهدی طلایی مقدم" فرماندار بافق روز پنجشنبه در نشست خبری با تبریک دهه فجر اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان یادشده در سال ۱۳۹۴ در سایت بیمارستان کنونی با پیش بینی ۹۶ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و ظرف مدت سه ماه و نیم اسکلت بتنی چهار طبقه با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع انجام شد اما بعدها به دلیل کمبود یا بعضا نبود اعتبار کافی پیشرفت پروژه متوقف یا با کندی روبرو شد.

وی افزود: از رقم پیش بینی شده، ۶.۲ میلیارد تومان آن از محل کمک های خیری ، صندوق بازنشستگی فولاد کشور، شرکت سنگ آهن مرکزی، فرمانداری بافق و کمک های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای شروع پروژه، تامین شد.

فرماندار بافق با بیان اینکه حوزه مالی وزارت بهداشت قول مساعد داده تا صورت وضعیت پیمانکار را پرداخت کند ابراز امیدواری کرد: با همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تلاش و پشتکار پیمانکار، نظارت مداوم، ساختمان این طرح درمانی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

این مسوول با بیان اینکه تکمیل  بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهر از اولویت‌های شهرستان و نیاز اساسی مردم است اعلام کرد: مصالح مورد نیاز از قبیل کاشی و سرامیک و ملزومات مورد نیاز داخل ساختمان فراهم شده و این بیمارستان با بخش‌های گوناگون تا اول سال ۱۴۰۰ خورشیدی تکمیل و بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

وی به تجهیزات بیمارستان یاد شده در اوایل سال آینده اشاره کرد و با ذکر این که تهیه دستگاه «ام آر آی» با خرید سایر تجهیزات همراه است تصریح کرد: باید ابتدا مجوز مرکز تصویربرداری اخذ شود که این امر در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و مراحل پایانی را سپری می‌کند.

به گفته وی با خرید و راه اندازی دستگاه  ام- آر - آی  در این بیمارستان تازه ساز نیاز مراجعه مردم منطقه به مرکز استان یزد تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

به گفته طلایی مقدم با بهره‌برداری از این بیمارستان، شهر بافق به قطب توریسم سلامت منطقه تبدیل می‌شود و مردم شهرستان‌های بهاباد یزد، کوهبنان کرمان، نوق و سیریز رفسنجان می‌توانند از خدمات درمانی این مرکز درمانی استفاده کنند.

 فرماندار بافق همچنین نسبت به شروع موج چهارم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: مردم باید بیش از گذشته شیوه‌نامه‌های بهداشتی ،استفاده از ماسک ، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع را رعایت و از عادی انگاری پرهیز کنند.

وی بدون ذکر آمار مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در این شهرستان افزود: در حال حاضر بافق در وضعیت زرد و  مرحله هشدار قرار دارد، انتظار می رود همه مردم با استفاده از ماسک و محدود کردن ترددها و خودداری از تجمع و دورهمی‌ها نسبت به کاهش سطح انتقال این ویروس و جلوگیری از موج چهارم کمک کنند.

فرماندار بافق با بیان اینکه مردم از وضعیت موجود خسته نشوند اظهار کرد: برای کنترل و مدیریت ویروس  راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم و مردم هم باید رعایت کنند و مسوولان هم باید این موضوع را جدی بگیرند.

طلایی مقدم به وظیفه خطیر رسانه‌ها برای اطلاع رسانی بیشتر، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در خصوص این ویروس و حساس بودن شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: نباید هدف، ایجاد ترس و ناامیدی در جامعه باشد بلکه باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود تا بیش از گذشته فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی رعایت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز