مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

شیب نرخ جمعیت استان به سمت سالمندی است

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۲۹۲۰
شیب نرخ جمعیت استان به سمت سالمندی است
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:با توجه به شیب نرخ جمعیت به سمت سالمندی و اهمیت بخشی به وضعیت سالمندان باید پیگیری و مدنظر قرار گیرد.

به گزارش برنا، فریبا محمدلو در جریان دیدار با سرای سالمندان بانوی آفتاب اظهار کرد: هم افزایی بین بخشی برای خدمات رسانی بیشتر به سالمندان و استفاده این قشر از خدمات عمومی می تواند در بهبود زندگی افراد بالای ۶۰ سال بیانجامد.

وی با بیان اینکه گسترش مراکز روزانه سالمندان می تواند به رفاه حال این قشر کمک کند گفت: تعامل و هم افزایی بین بخشی دستگاه های اجرایی در جهت تسهیل و دسترسی عمومی سالمندان به امکانات را راحت تر می کند و اطلاع رسانی از نحوه خدمات و ارتقاء سطح آگاهی افراد از سیاست های حمایتی باید مورد تاکید قرار گیرد.

محمدلو، ضمن تکریم و قدردانی مقام مادر افزود: ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شان و مقام مادران را جلوه گر می کند.

وی تصریح کرد:مقوله توجه به شرایط سالمندان و تقویت روحیه نشاط و امید افزایی در بین خانواده ها باید مورد تاکید قرار گیرد و جایگاه مادران با مهربانی و عطوفت بیشتر همیشه مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز گفت : با توجه به اینکه مراکز روزانه سالمندان از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را رسماً در استان اردبیل آغاز کرده، خوشبختانه امروز شاهد استقبال سالمندان و برخی از خانواده ها در بهره مندی از خدمات سازمان هستیم.

وی اظهارداشت :مراکز  آموزشی توانبخشی سالمندان در سطح استان ۳ مورد است و از امکانات مختلفی همچون؛ فیزیوتراپی، کاردرمانی، پزشک و پرستار، روانشناسی و مشاوره، موسیقی درمانی، ورزش، آموزش هنری، هنر درمانی، ماساژ درمانی در این مراکز وجود دارد.

گفتتی است همزمان با سالروز ولادت با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهراسلام اله علیها و گرامی داشت روز زن و مقام مادر، مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل به اتفاق مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان و هیات همراه از اولین مرکز تخصصی روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مونث بالای ۶۰ سال (بانوی آفتاب) بازدید و از سالمندان این مرکز دلجویی کردند و از مادران و سالمندان مرکز دیگر بخش ها با اهدا هدیه تجلیل شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز