مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام :

روس‌ها علاقمند به سرمایه گذاری در منطقه "پیام" هستند

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۳۴۱۸
روس‌ها علاقمند به سرمایه گذاری در منطقه پیام هستند
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به تمایل شرکت های روسی برای توسعه فعالیت های تجاری و تولیدی در ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام در صدر توجه این شرکت ها به دلیل موقعیت استراتژیک از هر 2 بعد فرودگاهی و منطقه ای برای سرمایه گذاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ثناگو مطلق با اشاره به برگزاری نشستی با نیکلای ماشکوف رییس اتاق بازرگانی و صنعت مسکو اظهار کرد: قابلیت و ظرفیت های موجود در  پیام موجب شد تا طرف روسی پتانسیل های پیام را هم تراز کشور هند دانسته و خواهان سرمایه گذاری هر چه بیشتر در منطقه شوند.

وی اظهار داشت: راه اندازی کارخانجاتی از جمله تولید لوازم خانگی، محصولات الکترونیکی و اویونیکی و ایجاد کارخانه تولید محصولات خوراکی، غذایی و فاسد شدنی به مقصد بازار روسیه از جمله پیشنهادهایی بود که از سوی فعالان اقتصادی روس برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مطرح شد.

ثناگو مطلق گفت: همچنین ایجاد تشکلی در جهت صادرات میوه و محصولات کشاورزی استان البرز به روسیه، راه اندازی انبار مکانیزه با هدف دپو و انتقال کالاهای مورد نیاز در روسیه از طریق پیام و مشارکت در ایجاد خطوط لجستیک هوایی برای روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه از دیگر پیشنهاداتی بود که طرفین روسی در این نشست ارائه کردند.

وی ادامه داد: ایجاد دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی روسیه ،راه اندازی شعبه City bankو بیمه روسیه در منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر مواردی بود که طرفین روس در راستای توسعه همکاری و رونق سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام آمادگی کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه توسعه زیر ساخت ها با هدف حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه به صورت جدی در حال انجام است خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد تا نسبت به تهیه اطلاعات جامع به زبان روسی و انگلیسی مشتمل بر معافیت ها، مزایای منطقه و قوانین سرمایه گذاری اقدام و در نخستین فرصت در اختیار اتاق بازرگانی مسکو قرار گیرد.

 

نظر شما