چهار پروژه عمرانی در شهرستان ابرکوه افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۳۹۴۰
چهار پروژه عمرانی در شهرستان ابرکوه افتتاح شد
همزمان با ایام‌الله دهه فجر عصر یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد چهار پروژه عمرانی در شهرستان ابرکوه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدحسین امامی" سرپرست فرمانداری ابرکوه در حاشیه آیین افتتاح یکی از این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت : ۲ پروژه آموزشی شامل ساختمان اداری آموزش وپرورش ابرکوه و مدرسه ۶ کلاسه خیری روستای اسفندآباد و همچنین ۲ پروژه کشاورزی شامل اجرای آبیاری نوین و پرورش دام ۳۷۵ راسی گاو شیری طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.

امامی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی هزینه شده است .

همچنین "محمدعلی کریمی" مدیر آموزش و پرورش ابرکوه هم در آیین بهره برداری از طرح های این اداره به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان اداری آموزش وپرورش در سه طبقه با زیربنای ۲هزار مترمربع با ۲۰ اتاق اداری با صرف ۴۰ میلیارد ریال بودجه دولتی ساخته شده است.

کریمی افزود: مدرسه ۶ کلاسه مرحوم ابوالفضل سربازی با زیربنای هزار مترمربع با ۲۰ میلیارد ریال هزینه با کمک احمد سربازی از خیران منطقه و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در روستای اسفندآباد بخش بهمن ابرکوه به بهره برداری رسید.

همچنین در آیین افتتاح یک طرح آبیاری نوین "مهدی غیب‌الهی" مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه  گفت: با هدف افزایش تولیدات کشاورزی و بهره وری از منابع آب، طرح سامانه آبیاری نوین تحت فشار و بارانی در سطح ۲۹.۹ هکتار در اراضی کشاورزی روستای کلپه این شهرستان اجرا شده است.

غیب‌الهی ، افزود: در مجموع ۱۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که ۵.۲ میلیارد ریال آن از سوی یکی از کشاورزان شهرستان تامین شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون کشاورزان با استفاده از کمک های بلاعوض دولت، پنج هزار هکتار از اراضی و باغ های خود را به سامانه های آبیاری نوین تجهیز کرده اند.

غیب الهی همچنین در خصوص طرح پرورش گاو شیری خاطر نشان کرد: این واحد پرورش گاو شیری مولد ۳۷۵ راسی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است که  ۳۵ میلیارد ریال از سرمایه آن تسهیلات بانکی بوده است.

وی  با بیان اینکه در این واحد صنعتی روزانه پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیر تولید می شود ، ادامه داد: دراین واحد ۱۵ نفر مشغول به کار شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: در این شهرستان ۹ هزار راس گاو شیری روزانه ۷۰ تن شیر تولید و علاوه بر تحویل به سه واحد فراوری لبنی بخشی از آن در خارج ابرکوه عرضه می شود.

در افتتاح طرح های عمرانی امام جمعه ابرکوه ، فرماندار، ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد و جمعی از مدیران استان ومسوولان این شهرستان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز