رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اصناف ۷۱ درصد است

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۳:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۴۱۶۴
رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اصناف ۷۱ درصد است
رییس اداره سلامت و محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر رعایت دستور العمل های بهداشتی بین اصناف 71 و 7 دهم درصد است اما در قسمت های حاشیه ای شهر این آمار کمتر از این رقم است و می تواند موجب افزایش امار ابتلا به بیماری کرونا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علی اصغر حسنی با اشاره به اینکه عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی موجب افزایش سیر ابتلا به بیماری می شود ، خاطر نشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در بازدید های شبانه روزی خود با موارد مختلف برخورد می کنند اما متاسفانه دوباره عادی انگاری در جامعه رواج یافته که خطر آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در بین مردم نیز کاهش یافته که می تواند زمینه ساز انتقال راحت تر بیماری بین مردم شود، بیان کرد: رعایت دستور العمل بهداشتی در ادارات 61 درصد است که تذکرات لازم توسط اداره امور استخدامی به این ادارات داده خواهد شد.

رییس اداره سلامت و محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه رسانه ها باید در این عرصه ورود پیدا کنند و به مردم هشدارهای لازم را در خصوص خطراتی که عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی دارد یادآور شوند، اظهار کرد: بازدید ها از اصناف با همکاری اتاق اصناف و صنعت و معدن انجام می شود و تذکرات قانونی نیز با حضور مراجع قضایی داده می شود.

دکتر حسنی با بیان اینکه وزارت بهداشت ناظر بر نحوه اجرای دستور العمل های بهداشتی است و مراجع قضایی باید با متخلفین برخورد کند، عنوان کرد: تالارهای عروسی همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در شرایط زرد با جمعیت 55 نفر و در شرایط ابی با 75 نفر ظرفیت باز خواهد بود.

 

نظر شما