آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۲۰ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۴:۵۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۴۲۶۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۲۰ بهمن ۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مرگ‌ومیر روزانه کرونا در خراسان رضوی کمتر از ۱۰ نفر است.

به گزارش برنا؛ مهدی قلیان اول گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۵ شهرستان در شرایط زرد و مابقی آبی هستند و افزایش کرونا با شیبی ملایم مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش روزانه ۱۲ تا ۱۵ مورد بیمار کرونایی از ابتداء بهمن ماه نسبت به گذشته تصریح کرد: از آنجا که در بعضی روزها ممکن است افزایشی در شیوع بیماری مشاهده نشود، محاسبه این افزایش به طور میانگینِ هفتگی انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روزانه به طور میانگین، ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در کل استان بستری می‌شوند و از انتهای دی‌ماه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد، مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا افزایش پیدا کرده است.

قلیان با اشاره به روند کاهشی میزان بیماران بستری در icu گفت: هم‌اکنون در کل خراسان رضوی ۴۵۷ نفر بیمار کرونایی داریم که ۱۵۰ نفر این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. اگر افزایشی در تعداد بیماران بستری شده اتفاق بیفتد، این افزایش در بخش مراقبت‌های ویژه در هفته‌های آینده مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در مقایسه با هفته‌های آخر آبان‌ماه و آذرماه، میزان بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به حداقل رسیده و همچنین میزان مرگ‌ومیر روزانه کرونا در خراسان رضوی کمتر از ۱۰ نفر است.

قلیان در خصوص میزان تست‌های کرونا در بخش دولتی و خصوصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیش از ۱۸۰۰ تست تشخیصی مولکولیPCR  و بیش از ۲۰۰۰ تست سریع، به صورت سرپایی در مراکز و منازل انجام می‌شود که از میزان تست‌های سرپایی تقریبا ۱۲ درصد مثبت هستند؛ به این معنا که ممکن است روزی ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر با تست مثبت، داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که کلیه آمارهای روزانه در مقایسه با هفته گذشته چه میزان افزایش یافته است، تصریح کرد: به طور کل، نسبت به هفته گذشته کمی افزایش داشته‌ایم، اما میزان مجموع بیماران سرپایی تفاوت معناداری نکرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: امید است که با رفتار صحیح مردم و مسئولین بتوانیم موارد ابتلا را هرچه سریع‌تر در مراکز تشخیص دهیم و قبل از بستری در بیمارستان درمان را شروع کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز