افزایش ۳۳ درصدی پهنای باند خروجی استان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۶:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۰
افزایش ۳۳ درصدی پهنای باند خروجی استان آذربایجان‌غربی
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۳ درصدی پهنای باند خروجی استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در مورد عملکرد ۱۰ ماهه گفت: در طی این مدت ۱۵۰۰۰ خط تلفن ثابت، ۴۸۰۰۰ مشترک جدید اینترنت پرسرعت ای‌دی‌اس‌ال، ۱۸۰۰ مشترک جدید سرویس اف‌تی‌تی‌اچ و ۳۰۰ مشترک جدید دیتای تجاری در مخابرات استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۹۲۳هزار مشترک در استان خط تلفن ثابت دارند که علی‌رغم صرف هزینه برای آنها، ۲۳۰هزار مشترک کارکردی ندارند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ADSL استان نیز بیش از ۲۴۲هزار مشترک و مشترکین سرویس FTTH نیز بیش از ۵۰۰۰ مشترک است.

وی افزود: در طی این مدت ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری روستایی و جاده‌ای استان ایجاد شده و هم‌اکنون همراه اول پوشش ۱۰۰ درصدی در جاده های استان و پوشش ۸۸ درصدی جاده های ریلی را تحت پوشش دارد.

نوری گفت: امسال ۹۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان با اعتبار بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات مخابرات سرمایه گذاری شده است که ۳۰۲ پروژه در روستاها و حدود ۶۰۰ پروژه شهری و جاده ای و بهینه سازی شبکه بوده است و رویکرد مخابرات استان ارتقای کیفیت خدمات است و نگاه به بهبود زیرساخت های استان است.

نوری افزود: پهنای باند خروجی استان، امسال ۳۳ درصد افزایش داده شده تا رضایت مشترکان از سرویس‌های مخابراتی بیشتر شود.

وی گفت: تعداد مشترکان همراه اول در استان نیز ۳ میلیون و ۶۰۰۰۰۰ مشترک فعال با ۳میلیون و ۷۰۰هزار سیم کارت است ضمن اینکه همه شهرهای استان زیر پوشش ۴جی است.

وی با اشاره به اینکه هدف مخابرات تامین رضایت مشترک است، گفت: مدعی نیستیم سرویس بی‌نقص ارائه می‌دهیم ولی تلاش ما بهبود شبکه و کیفیت خدمات است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی افزود: شرکت های fcp مجاز هستند در محدوده‌های ما به کافوهای نوری با تفاهم نامه‌ای که بصورت کشوری بسته شده و محدودیت‌ها برداشته شده بر روی بستر فیبر نوری، خدمات ارائه دهند.

نوری اضافه کرد: مصرف اینترنت در استان در ایام کرونایی۳۰ درصد افزایش یافته و پهنای باند نیز بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

نظر شما