ثبت نام ۱۱۴۰ نفر در آذربایجان‌غربی در سامانه ملی مشاغل خانگی

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۶:۳۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۵
ثبت نام ۱۱۴۰  نفر در آذربایجان‌غربی در سامانه ملی مشاغل خانگی
معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی با رئیس جهاد دانشگاهی واحد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در این دیدار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقشی متفاوت از سایر نهادهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی استان در حوزه پژوهش و آموزش تخصصی دارد، افزود: این نهاد انقلابی با اتکاء به بدنه جوان و متعهد متخصص باید نقش و رسالت پژوهشی خود را همچنان عملیاتی تر و تاثیرگذارتر از قبل به منصه ظهور بگذارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی تاکنون در بخش‌های مختلف رسالت خود را به خوبی اجرا کرده است، افزود:  جهاددانشگاهی اقدامات خوبی در حوزه خدمات تخصصی آزمایشگاهی، کشت گیاهان دارویی کشاورزی و مباحث مختلف که بسیار قابل تحسین است به اجرا درآورده است.

رحمانی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به عنوان یکی از متولیان علمی و تخصصی باید راهکارهای مختلفی را در خصوص الگوی مصرف کشت،مدیریت منابع در استان که عمدتاً کشاورزی است ارائه دهد، گفت: جهاد دانشگاهی با ورود تخصصی در امور پژوهشی دستاوردهای خوبی در استان داشته و امیدورایم راهکارهای لازم برای مدیریت مصارف و منابع به دستگاه‌ها ارائه دهد و دستگاه‌های اجرایی نیز از ظرفیت جهاد دانشگاهی در امور پژوهش بیش از پیش بهره بگیرند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف همه بخش ها تولید ثروت در منطقه برای فراهم کردن زمینه توسعه است تاکید کرد: نگاه‌ها باید فرابخشی باشد تا بستر توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی بیش از پیش فراهم شود و رویکرد جهاددانشگاهی استان حسب نوع نگاه تخصصی به مباحث حوزه سبز و کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک باید هر چه بیشتر تقویت شود.

 معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی خاطر نشان ساخت: این اقدام جهادورانه جهاددانشگاهی و ورود علمی و عملی به بحث کار آفرینی و اشتغال زایی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در مباحث مختلف توسعه خاطر نشان ساخت: نکته سنجی و اتصال به بازار علمی و ارایه و اجرای علم مبتنی بر عمل این فاز نهایی بسیار مهم و طلایی بر کل مراحل این طرح تلقی می‌‌شود.

همچنین در این دیدار امین رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز با تشریح فعالیت بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با رویکرد تخصصی به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می پردازد  تا بسترهای لازم برای توسعه و رشد اقتصادی و علمی استان را از مسیر پژوهش و فناوری مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته تا بحال به ۴ فناوری دست یافته‌ایم خاطر نشان کرد: ۷ طرح فناوری از سوی جهادگران جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حال مطالعه و بررسی می‌باشد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از این نهاد انقلابی خاطر نشان ساخت: حمایت از طرح‌های مساله محور این نهاد به نوعی سرمایه گذاری برای فراهم کردن زیر ساخت فناورانه عملیاتی برای استان قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به تجمیع گروه‌های تخصصی و زمینه کاری آنها برای فعالیت در حوزه‌های تولید محتوا و بستر علمی برای کشت محصولات ارگانیک و حفاظت از محیط زیست خاطر نشان ساخت: تحقق چنین بستری ضمن اینکه باعث رونق و روان سازی صادرات محصولات کشاورزی با تکنیک کاملاً تخصصی چه در بحث تولید و فرآوری و بسته بندی و مدیریت بازار در سطح ملی و فراملی خواهد شد بلکه از بُعد امنیت غذایی و سلامت جامعه و شهروندان بسیار مهم و ضروری اجتناب ناپذیر است که دنیا به آن سمت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اخذ مجوز و افزایش و دامنه‌ها و استانداردهای مهم در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و پزشکی خاطر نشان ساخت: امیداوریم در سال آینده با کسب مجوز و ایزوهای لازم از جمله ایزو ۱۷۰۲۵ که بسیار مهم و سخت و حرفه‌ای و زمانبر می‌باشد بتوانیم اولین آزمایشگاه مرجع تخصصی محصولات ارگانیک را در فاز اول در سطح شمالغرب کشور راه اندازی نماییم.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود:  در این طرح بدون ارائه وام پس از استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، زمینه اتصال به بازار افراد توانمند که آموزش‌های لازم را در حرفه و مشاغل مورد نظر کسب کرده‌اند، با مدل طراحی شده از طریق حمایت از پشتیبانان پیشرانان و با خلق شبکه‌هایی که منجر به هم افزایی و کیفی سازی و تولید محصول ایجاد اشتغال در رسته‌های مختلف حوزه مشاغل خانگی می‌شوند گام ارزنده‌ای با همکاری اداره کل و امور اجتماعی و دستگاههای ذی ربط براداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این مرحله تا کنون ۱۱۴۰ نفر از طریق سامانه ملی مشاغل خانگی به آدرس inhb.ir ثبت نام کرده اند که یک هزار نفر ثبت نام کنندگان فاز ارزیابی‌های اولیه را طی کرده اند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام ؛ غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند  سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

در خاتمه رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بر ارایه پیشنهاد و اعلام آمادگی این واحد جهت اجرا و یا مشارکت در طرح‌های مطالعاتی توسعه‌ای و آموزشی آن معاونت تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز