اکانتهای نشردهنده دروغهای کرونایی در اینستاگرام حذف می شوند

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۴۶۲۷
اکانتهای نشردهنده دروغهای کرونایی در اینستاگرام حذف می شوند
شرکت فیس بوک اعلام کرد اقدامات جدی تر برای حذف اطلاعات نادرست درباره کووید ۱۹ و واکسنها در شبکه اجتماعی خود انجام می دهد که شامل حذف گروههای بزرگ، اکانتها و صفحات اینستاگرام برای انتشار مکرر اطلاعات غلط خواهد بود.

به گزارش برنا؛ فیس بوک در یک پست وبلاگ نوشت: به توصیه سازمان جهانی بهداشت و گروههای دیگر برای مقابله با فهرست رو به رشد ادعاهای نادرست آسیب رسان عمل می کند. فیس بوک از مدیران گروههای کاربری درخواست خواهد کرد چنین اطلاعات غلطی را کنترل کنند و اگر مکررا از مقررات تخطی کنند، آنها را حذف خواهد کرد. اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، یافتن اکانتهایی که مردم را به نزدن واکسن تشویق می کنند را دشوارتر کرده و اگر به نقض مقررات ادامه دهند، آنها را حذف می کند. این شرکت هفته جاری در مرکز اطلاعات کووید ۱۹ خود جزییات دپارتمانهای سلامت محلی درباره زمان و محل تزریق واکسن توسط مردم را گنجاند.

فیس بوک در این پست وبلاگ اعلام کرد اگر سیستمهای فیس بوک به محتوایی بربخورند نظیر این که: ویروس کرونا ساخته انسان است، مریض شدن مطمئنتر از زدن واکسن است یا تزریق واکسن سمی، خطرناک یا باعث اوتیسم می شود، محتوای مذکور حذف خواهد شد. ادعاهای مربوط به کووید ۱۹ یا واکسنها که از سیاستهای مذکور تخطی نمی کنند توسط راستی آزمایان شخص ثالث مورد بازبینی قرار می گیرند و اگر غلط شناخته شوند، برچسب گرفته و در دید کاربران قرار نمی گیرند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، پیش از این ادعاهای غلط در تبلیغات را خلاف مقرراتش اعلام کرده بود. فیس بوک اعلام کرده تغییرات در این سایتها از هفته جاری آغاز می شود و در سطح جهانی برای بیش از ۵۰ زبان خواهد بود اما ممکن است مدتی زمان ببرد تا اثرگذار باشد.

در این بین، این شرکت ۱۲۰ میلیون دلار به تبلیغات رایگان برای دپارتمانهای سلامت و نهادهای غیردولتی می دهد که قصد دارند اطلاعات صحیح درباره تست کووید ۱۹ و واکسیناسیون را منتشر کنند.

 

نظر شما