سرپرست فرمانداری دورود خبرداد:

راه اندازی صنعت گردشگری هوایی در "دریاچه گهر " دورود / احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۴۶۷۵
راه اندازی صنعت گردشگری هوایی در دریاچه گهر  دورود /  احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور
خدانظر دریکوند از راه اندازی صنعت گردشگری هوایی در دورود خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛دریکوند در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه امکان سنجی ایجاد صنعت گردگشری هوایی در شهرستان دورود انجام شده است،اظهار کرد: به دنبال احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور برای نشستن هواپیماهای کوچک هستیم که مقدمات این کار پیش رفته است و برای ادامه آن به دنبال سرمایه گذار هستیم.

او افزود: علاوه بر این از دیگر برنامه هایی که در بحث جذب گردشگر بسیار موثر است و ما به دنبال آن هستیم راه اندازی پرواز هوایی دورود به دریاچه گهر است که در این خصوص پیگیریهایی صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری دورود با اشاره به  دستاوردهای انقلاب اسلامی در دورود و همچنین معرفی شهرستان در بخش های صنعت،کشاورزی و گردشگری،خاطر نشان کرد: شهرستان دورود با مساحت ۱۱۴۸ کیلومتر ۱۷۴ هزار نفر جمعیت و ۵۰ هزار خانوار و ۱۳۷ روستا دارد.

او بیان کرد: دورود دارای ۲۳۵ واحد صنعتی است که ۱۲۶ واحد فعال و ۱۵ واحد نیمه فعال هستند. همچنین ۱۲۵ واحد سنگبری که ۴۰ واحد فعال و ۲۰ واحد نیمه فعال هستند.

دریکوند با بیان اینکه در حوزه آبرسانی، کل روستاهای شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب هستند، تصریح کرد: در حوزه گازرسانی از مجموع ۱۳۷ روستا تنها ۱۸ روستا گاز ندارند که عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳ در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری دورود ادامه داد: در حوزه حمل و نقل در دورود ۳۸۰ کییلومتر راه های آسفالته ۵۰ کیلو متر راه شوسه روستایی و ۶۰ کیلومتر بزرگراه داریم. جاده های ۱۱۹ روستا نیز آسفالت است.

او با بیان اینکه در حوزه برق رسانی کلیه ۱۳۷ روستا دارای برق هستند، خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر امسال تعداد  ۴۰ پروژه به مبلغ ۹۵۸ هزار و ۳۳۳ میلیون ریال در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید.

اوگفت: در سال جاری در حوزه منابع طبیعی ۳۹ میلیارد ریال،شهرداری دورود ۱۱۵میلیارد ریال،منابع آب ۳/۳۹۷ میلیارد ریال، راه و شهرسازی ۵۰ میلیارد ریال، راهداری ۷/۱۸۶ میلیارد ریال و طرح هادی روستایی ۵/۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است

دریکوند عنوان کرد: شهرستان دورود به جهت وجود جاذبه های گردشگری فراوان از جمله آبشار ازنادر،آب گرم،کوهستان پریز،سراب داریابب،تالاب ازگن،غار وقت ساعت،دره نیگاه،تنگه لیلی و نگین اشترانکوه دریاچه گهر به حق پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است.

او یادآورشد: در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در دورود وجود دارد.۴۳ هزار هکتار کل اراضی ما است که از این مقدار ۲۳ هزار هکتار اراضی آبی هستند که این رقم بسیار خوبی است

دریکوند با بیان اینکه سطح کل باغات ما ۴ هزار هکتار است. مهمترین محصول باغی ما زرد آلو است ، تاکید کرد: سطح زیر کشت برنج ما نیز ۷ هزار هکتار است. سال گذشته ۲۵ هزار تن برنج از شالیزارهای دورود برداشت شده است.

او گفت: شهرک گلخانه ای در روستای چغابهرام با مساحت ۴۲ هکتار احداث خواهد شد. مجوزاهای آن صادر شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

دریکوند با بیان اینکه کشت زعفران در دورود به ۲۵ هکتار توسعه یافته است۶۵۲۰. تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در دورود تولید  می شود، افزود: ما در فرمانداری دورود کارگروه جذب و تسهیل سرمایه گذاری را تشکیل دادیم تاکنون ۲۱ سرمایه گذار به دورود آمده که مقدمات کارهایشان نیز فراهم شده است.

او با بیان اینکه از کسانی که توان دارند دعوت می کنیم در دورود سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: از مجموعه مدیریت شهرستان از جمله امام جمعه محترم حجت الاسلام حسینی نوری،نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر گودرزی،اعضای محترم شورای اداری و شورای تامین تشکر می کنم.جو همدلی و همبستگی خوبی در دورود میان مدیران برای پیشبرد کارها حاکم است.این نوید را به مردم شریف شهرستان می دهم که همه سعی خود را خواهیم کرد تا خدمات بهتر و بیشتری به آنها ارائه دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز