دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان تشریح کرد:

جزئیات واکسناسیون کوئید ۱۹ در لرستان / تزریق واکسن کرونای " اسپوتنیک وی " روسی در دو فاز

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۲:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۶
مریم کوشکی گفت:اولین محموله ی واکسن کرونا وارد استان لرستان شده و امروز بیست و یکم بهمن ماه برای نخستین گروه هدف تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ کوشکی روز سه شنبه در تشریح جزئیات واکسناسیون کرونا در لرستان  به  خبرنگاران،اظهار کرد: این محموله شامل 260 دوز از واکسن است که امروز برای کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه ی بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شد.

اوافزود: این واکسن در دو نوبت و دوز دوم آن به فاصله ی سه هفته بعد از دوز اول تزریق می شود.

کوشکی تصریح کرد:  بر این اساس کادر درمانی بخش های مذکور که تا کنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت کردند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان  کرد: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شد از نوع روسی و با نام تجاری اسپوتنیک 5 می باشد.

 کوشکی عنوان  کرد: محموله های بعدی به زودی برای استان ارسال خواهند شد که در ادامه برای سایر گروه های هدف تعریف شده تزریق خواهد شد.

او با بیان اینکه  این واکسن فعلا مجوز تزریق برای افراد زیر 18 سال را ندارد ،خاطر نشان کرد:  واکسن کرونای اسپوتنیک 5 در دو فاز برای افراد هدف تزریق خواهد شد.

کوشکی یادآورشد: فاز اول برای افرادی است که بیش ترین خطر ابتلا را داشته و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی یا همان خط مقدم مبارزه، افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر، مراکز نگهداری عمومی می باشند.

او ادامه داد : فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا می باشد و با فاصله ی سنی ده سال تعیین می شود.

کوشکی خاطر نشان کرد: براین اساس از افراد سالمند تا 75 سال شروع شده و ترتیب 65 تا 75، 55 تا 65 و... را در بر می گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: هدف اصلی از تزریق این واکسن قطع گردش ویروس و همه گیری و در نهایت کاهش تعداد مرگ و میر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز