رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:

سمنان دومین شهر نامزد دوستدار کودک ایران معرفی می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۴۹۲۵
سمنان دومین شهر نامزد دوستدار کودک ایران معرفی می‌شود
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: سمنان با داشتن استانداردهای لازم و ۲ طرح ابتکاری مرکز تخصصی کودک و خانواده «کارن» و کتابخانه دیجیتال رنگین‌کمان می‌تواند اردیبهشت ۱۴۰۰، به عنوان دومین شهر ایران، نامزد شهر دوستدار کودک معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رحیم ساکی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز تخصصی کودک و خانواده شهر سمنان با عنوان «کارن»  ابراز داشت: ۱۵ طرح از سراسر ایران در جشنواره بین‌المللی شهر دوستدار کودک پذیرفته شد که طرح کتابخانه دیجیتال رنگین کمان سمنان یکی از آن‌ها بود و در کتابچه دوستدار کودک یونیسف به طور مفصل و با عکس معرفی شد.

وی افزود: پنج طرح از ایران جزو ۱۵ طرح جهان قرار گرفت که ۲ طرح مربوط به شهر اصفهان بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: شهر اصفهان به دلیل طرح‌های آماده، سریع‌تر از سایر شهرها نامزد شهر دوستدار کودک شد و تا ۲ سال آینده ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از آن در صورت عملکرد خوب به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی می‌شود.

ساکی با بیان اینکه طرح‌های ابتکاری شهرداری سمنان این ظرفیت را دارد که در کشور معرفی شود گفت: شیوع ویروس کرونا نامزدی سمنان را با تاخیر مواجه کرد، در غیر این صورت تا کنون این اتفاق افتاده بود.

وی ادامه داد: طرح شهر دوستدار کودک از سال ۱۹۹۶ وارد گام عملیاتی شد و جمع ‌آوری و تبیین استانداردهای لازم آغاز شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه همه کشورها  از این طرح استقبال کردند افزود: تنها حوزه‌ای که همه جهان بر آن اشتراک دیدگاه دارند، حوزه کودک است به همین دلیل طرح شهر دوستدار کودک بستری برای فعالیت در حوزه کودکان و ترویج فرهنگ شهرها شد.

ساکی با اشاره به اینکه در گذشته نیز وزارت کشور به دنبال تحقق این طرح بود اما به دلیل برخی مشکلات به نتیجه مطلوب نرسید بیان کرد: از ۲ سال گذشته، وزارت کشور با همکاری یونیسف به شهرهای مختلف فراخوان داد و طرح‌های زیادی در حوزه کودک از شهرهای گوناگون ارسال شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به منظور افتتاح مرکز تخصصی کودک و خانواده شهر سمنان با عنوان «کارن» در بوستان سیمرغ سمنان و بازدید از پارک هوشمند کودک این شهر به سمنان سفر کرده است.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای گزینه آزمایشی شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز