سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی :

یزد رتبه نخست واکسیناسیون علیه کرونا را کسب کرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۱۳:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۲
یزد رتبه نخست واکسیناسیون علیه کرونا را کسب کرد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بنابر اعلام وزات بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی این استان با واکسیناسیون ۹۴ نفر از کادر درمان بخش های آی .سی .یو علیه ویروس کرونا در روز نخست به نسبت جمعیت کادر درمانی رتبه اول را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید "ابراهیم سلمانی"سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اعلام بیشترین میزان واکسیناسیون نسبت به همه اعضاء کادر درمان استان در کشور اظهار کرد: این استقبال مرهون پیشقدم شدن نیروهای بهداشت و درمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان است که برخلاف شک و شبهه هایی که وجود داشت ، برای اطمینان بخشی به نیروها داوطلب شدند.

وی ادامه داد: در گام نخست ، واکسیناسیون علیه کرونا برای کادر درمان شاغل در بخش مراقبت های ویژه درگیر با این ویروس انجام می شود و با ورود محموله های بعدی واکسن اسپوتنیک وی به کشور، سایر کادر درمان مایه کوبی می شوند.

 سلمانی اظهار کرد: هم اکنون ۱۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۵۶ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت درمان قرار دارند.

سلمانی گفت: اعتقاد به پایان بیماری کووید ۱۹ کاملا اشتباه است و هرگاه غفلت کنیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به ویروس کرونا را به دنبال دارد  و در صورت تداوم رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، باز شاهد افزایش افراد مبتلا به کرونا و مرگ و میر بیماران به اصطلاح معروف روزهای سیاه خواهیم بود.

مرحله نخست واکسیناسیون علیه ویروس کرونا دیروز( سه شنبه) همزمان با سراسر کشور در استان یزد انجام شد. 

نظر شما