آینده در دستان دختران فوتبالیست آکادمی وچان

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۰:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۵۵۰۷
آینده در دستان دختران فوتبالیست آکادمی وچان
شیدا کریمیان فوتبالیست سنندجی در گفتگوی اختصاصی با برنا گفت: درحال حاضر تنها تمرکزم روی بازیکنان وچان است و تلاش می کنیم در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان در مسابقات شرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ فوتبالیست و بازیکن سابق سنندجی در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: رشته ورزشی فوتسال رو ازسال۸۲ شروع کردم و در سطح های مختلف از جمله مسابقات استانی، کشوری، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان افتخارات زیادی رو بدست آورده ام و در همان اوایل فعالیتم، به اردوی تیم ملی فوتسال دعوت شدم.

کریمیان همچنین به شروع فعالیت خود در رشته فوتبال اشاره می کند و ادامه می دهد: از سال۸۴که مسابقات فوتبال بانوان در ایران دایر شد، فوتبال رو آغاز کردم و به مدت ۶سال در لیگ برتر فوتبال بازی کردم، همچنین به اردوی تیم ملی زیر ۱۹سال نیز دعوت شدم.

او در سال۸۹ دراولین مدرسه فوتبال سنندج، به عنوان مربی مشغول به فعالیت شده و در ادامه می گوید: درهمان اوایل توانستیم، مقام اول غرب کشور رو بدست آوریم، بعد از آن به دلیل مهاجرت در پایتخت فعالیتم رو با حضور در تیم لیگ برتری آذرخش، بازی در لیگ دسته یک و منطقه ای تهران و مربیگری ادامه دادم.

فوتبالیست سنندجی اضافه می کند: بعد از بازگشت از تهران، به باشگاه وچان پیوستم و مدتی به عنوان کمک مربی در تیم لیگ برتری وچان کار کردم، در حال حاضر مربی تیم پایه این باشگاه هستم.

کریمیان ادامه می دهد: تنها تمرکزم روی فعالیت ورزشکاران آکادمی وچان است و در تلاشیم در سطح های مختلف در مسابقات شرکت کنیم.

او می گوید: نباید از تاثیرات مثبت ورزش در زندگی غافل شد چرا که فوتبال توانسته در زندگی و روحیه من تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد و تمرین کردن در این رشته ورزشی لذت و انرژی خاصی به من منتقل می کند.

این مربی تیم باشگاه وچان با بیان اینکه تیم لیگ برتر وچان و همچنین تیم پایه در ورزشگاه ملک نیا تمرینات خود را پیش می برند، ادامه می دهد: در گذشته شرایط برای تمرین و مسابقات بانوان سخت بود اما خوشبختانه در حال حاضر نسبت به قبل بهتر شده ولی کافی نیست.

کریمیان می افزاید: بانوان فوتبالیست کردستانی جهت پیشرفت در این رشته ورزشی با وجود مشکلات خاص، قدرتمندانه به راه خود ادامه می دهند.

او کمک به توسعه فوتبال دختران کردستان را از اهداف اصلی خود بیان می کند و می گوید: خوشحالم که ۱۸سال در این راه قدم برداشته ام و قطعا در ادامه این راه نیز موفق خواهم شد.

مربی تیم آکادمی وچان کردستان با اشاره به اینکه فوتبال بانوان علاقمندان زیادی دارد، می افزاید: این رشته ورزشی در صورتی می تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد که از طریق رسانه و تلویزیون حمایت شود، با وجود اینکه فوتبال بانوان ازطریق فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته اما انتظار می رود این بازی ها از شبکه های تلویزیونی هم پوشش داده شود، چرا که باعث بهتر دیده شدن ورزشکاران فوتبالیست و همچنین توسعه فوتبال بانوان می شود.

کریمیان ادامه می دهد: از مسئولین و کسانی که قدرت حمایت و اسپانسری تیم ها رو دارند، انتظار داریم به تیم های فعال در سطح کشور خصوصا استان کردستان توجه کنند تا بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتری در این رشته ورزشی باشیم.

او اضافه می کند: درحال حاضر کاظم مفاخری مدیرعامل باشگاه وچان حامی و اسپانسری  دختران فوتبالیست وچان را برعهده گرفته و امیدواریم در آینده نیز اسپانسرهای بیشتری از این تیم حمایت کنند.

او درباره سرانه فضای ورزشی فوتبال می گوید: سرانه فضای ورزشی در سال های گذشته که فوتبال بانوان در ایران شروع به فعالیت کرد ضعیف بود، به طوری که در حاشیه شهرها در زمین های خاکی تمرینات ورزشی انجام می گرفت، در حال حاضر نیز تیم لیگ برتری وچان و تیم پایه این باشگاه در ورزشگاه ملک نیا مشغول به تمرین هستند که این ورزشگاه به تنهایی جوابگوی نیاز بانوان فوتبالیست نیست.

مربی آکادمی وچان در بیان کم و کاستی های فوتبال بانوان می گوید: در رشته ورزشی فوتبال نیز همانند سایر رشته ها کم و کاستی هایی وجود دارد، اما بانوان کردستانی باوجود تمامی مشکلات به تلاش خود ادامه می دهند تا به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.

کریمیان می افزاید: امیدوارم که این کم و کاستی ها به پایان برسد تا تمام دختران فوتبالیست بتوانند باخیال راحت تر و امکانات بهتر و حمایت های بیشتری به راه خود ادامه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز