در احداث پروژه‌های ورزشی، نگاه ویژه به هر دو قشر آقایان و بانوان است

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۰۸:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۵۸۵۳
در احداث پروژه‌های ورزشی، نگاه ویژه به هر دو قشر آقایان و بانوان است
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان، احداث پروژه‌های ورزشی با نگاه ویژه به هر دو قشر آقایان و بانوان با هدف توسعه ورزش است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مهین فرهادی‌زاد در حاشیه سفر خود به استان آذربایجان‌غربی گفت: در این سفر دو پروژه سالن ورزشی چندمنظوره در شهرهای بوکان و شاهین‌دژ افتتاح شد و باید به اداره کل ورزش و جوانان این استان بابت عملکرد قابل قبول خود در بخش عمرانی تبریک گفت که توانستند در دهه فجر امسال ۲۵ پروژه ورزشی را افتتاح و کلنگ‌زنی کنند تا علاقمندان و شهروندان بتوانند علاوه بر بهره‌مندی از آنها، شاهد نشاط و شادابی در بین جوانان و عموم مردم باشیم.

وی گفت: در سال جاری و با شیوع بیماری کرونا شاهد محدودیت‌هایی در ورزش و اعتبارات بودیم با این حال عملیات احداث ۲۴۴ پروژه ورزشی در سال جاری به اتمام رسید که اکثر آنها در دهه فجر افتتاح شد و بیش از ۲هزار خانه ورزش روستایی نیز ورزش آقایان و بانوان در روستاها طی امسال تکمیل شد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص لیگ تندرستی نیز گفت: این طرح، مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ بود که با محوریت ۹ برنامه ملی و با اهداف ایجاد نشاط و تندرستی در بین عموم و سنجش زنان روستایی آغاز شد و برگزاری آن به شکل جشنواره و همایش و همچنین بصورت برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های همگانی در استان‌ها و یا در فدراسیون‌های مختلف ورزشی با نگاه ویژه به ورزش همگانی که با حمایت وزارت ورزش و جوانان درحال اجراست..

فرهادی‌زاد افزود: نگاه وزارت ورزش در احداث پروژه‌های ورزشی، نگاه به هر دو قشر مردان و زنان بوده که توسعه ورزش را نیز در کشور به همراه داشته باشد البته پروژه‌هایی نیز برای قشر خاص در این بین بوده ضمن اینکه اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی برای حضور زنان به عنوان نواب رئیس نیز با نگاه ویژه به بانوان بوده که شرایط خوبی برای ورزش قهرمانی زنان ایجاد کرده است.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درخصوص استعدادیابی در ورزش نیز گفت: اگر بخواهیم در ورزش کار اصولی انجام دهیم، باید به استعدادیابی نگاه ویژه داشته باشیم با این حال این مهم را از آموزش و پرورش به عنوان خواست و محل اول پرورش آنها باید در نظر بگیریم و با شناسایی قد و وزن و همچنین وضع بیومتریک استعداد را برای رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی کرده و از سنین پایین بصورت هدفمند برروی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

با حضور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، دو پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی جوانان در شهرستان بوکان با یک هزار و ۲۱۲ مترمربع و با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و سالن ورزشی شهید بیوک خلیلی شاهین‌دژ با مساحت ۸۸۷ مترمربع و اعتبار ۲۹میلیارد ریال افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز