مدیرعامل برق لرستان خبر داد:

کشف ۶۲۴ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در لرستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۶۵۱۶
کشف ۶۲۴ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در لرستان
مدیرعامل برق استان گفت: تا کنون 624 دستگاه ماینر غیر مجاز در لرستان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  فریدون خودنیا روز شنبه در این خصوص به رسانه ها اظهار کرد:  با توجه به اینکه تقاضا برای رمز ارزها و استفاده غیر مجاز از آنها روند افزایشی دارد،با ادامه این روند در آینده یکی از معضلات اصلی تامین برق پایدار برای مشترکین می تواند استفاده بیش از حد از این دستگاهها باشد.

او میزان  توان مصرفی ماینرها را با توجه به  انواع مختلف آن به طور میانگین حدود 1.3 تا 3.4 کیلو وات اعلام  و افزود: برای مقایسه توان مصرفی یک ماینر با سایر وسایل برقی، توان چند نمونه از وسایل خانگی را در اینجا بررسی می کنیم. توان مصرفی یک کولر گازی با ظرفیت سرمایشی ۱۸۰۰۰ بی.تی.یو بر ساعت حدود ۷ر۱ کیلووات، یک یخچال ۲۰ فوت ۴۲ر۰، یک کولر آبی ۵ر۰، یک مخلوط کن معمولی ۳۵ر۰ ، یک نلویزیون ال.ای.دی ۴۰ اینچ ۱۲ر۰، یک لامپ رشته ای ۱ر۰، یک لپ‌تاپ معمولی ۰۵ر۰ و یک لامپ کم مصرف ۰۱۵ر۰ کیلووات است. با لحاظ این اعداد، توان مصرفی یک ماینر حداقل ۸۷ برابر یک لامپ کم مصرف و ۴ر۳ برابر یک کولر آبی است.

مدیرعامل برق لرستان با بیان اینکه متوسط مصرف برق سالانه یک مشترک خانگی در سال ۱۳۹۸ برابر با ۳۰۰۷ کیلووات-ساعت بوده است حال آنکه برای یک ماینر ۳ر۱ کیلوواتی مصرف برق سالانه ۱۱۳۸۸ کیلووات-ساعت یعنی معادل مصرف برق حداقل چهار سال یک مشترک خانگی است، گفت: امیدواریم که مردم فهیم استان با توجه به حساسیت موضوع همچون همیشه یاری رسان شرکت توزیع باشند  تا بتوانیم علاوه بر رفع این مشکل خدمات بهتری را به مشترکین محترم استان ارائه دهیم.

در ادامه مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق لرستان در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت جمع آوری ماینرهای غیرمجاز و خسارت ها ی که به شبکه های توزیع و تجهیزات برقی وارد میکنند و از طرفی اعمال خاموشی های اجباری،  شرکت توزیع با قاطعیت این معضل رسیدگی و در دستور کار ویژه شرکت قرار دارد.

مهدی حیدری زاد بابیان اینکه همواره هم استانی های در برخورد با متخلفین پبشگام بوده اند، یادآورشد: از هم استانی های محترم خواستاریم که در صورت مشاهده موارد مشکوک به شماره پیامکی 3000290146 آدرس مورد نظر را ارسال نمایند تا علاوه بر کمک شایان به تامین برق پایدار از حق الکشف تعیین شده از شرکت توانیر بهره مند گردند.

او گفت: از تمای ارگان های نظامی، قضایی و امنیتی که با این شرکت نهایت همکاری را در جمع آوری ماینرها داشته اند تقدیر و تشکر می گردد و امیدواریم که این همکاری کماکان ادامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز