رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

آغازطرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۲۰:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۴
آغازطرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز۱۴۰۰
​طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز1400، با هدف کنترل بازار از پانزدهم بهمن ماه سال 1399 آغاز و تا پانزدهم فروردین سال 1400 در استان یزد ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری برنا_یزد؛ "محمدرضا علمدار" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار کرد: طرح نظارتی نوروز 1400 با هدف پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و توزیعی از پانزدهم بهمن ماه سال جاری در همه شهرستان های یزد آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

 وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بر رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی ، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتورو... نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

علمدار یزدی خاطر نشان کرد : قیمت درج شده از سوی تأمین¬کننده بر روی بسته¬بندی محصول به عنوان حداکثر قیمت مصرف¬کننده تلقی شده و فروش به قیمت بالاتر، مخدوش نمودن قیمت یا الصاق برچسب جدید و یا فروش محصولات قدیم با قیمت جدید، حسب قوانین و مقررات جاری تخلف محسوب می¬شود و در صورت افزایش نرخ فرآورده¬های جدید تولیدی یا وارداتی این موضوع، قابل تعمیم به موجودی¬های قبلی زنجیره توزیع و عرضه نخواهد بود و هرگونه فروش با نرخ¬¬هایی بالاتر از قیمت¬های درج شده بر روی کالا، اجحاف مسلم در حق مصرف¬کنندگان را به دنبال داشته و مورد تایید نمی¬باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: کلیه عوامل تامین و عرضه اعم از شرکت¬های پخش و واحدهای خرده¬فروشی مکلف به فروش کالا با اعمال سود قانونی مصوب تعیین شده برای آن¬ها مبتنی بر فاکتور خرید خود می¬باشند و موارد فوق¬ در بازرسی¬های همکاران این سازمان مدنظر قرار می¬گیرد، و هر گونه فروش موجودی های قبلی محصولات به نرخ¬های جدید تخلف محسوب می¬شود.

محمدرضا علمداریزدی درادامه ازآمادگی این سازمان جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن 124 خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز