به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز:

فراخوان جشنواره "به هارانه" در سنندج منتشر شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۰:۳۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۶۹۳۴
فراخوان جشنواره به هارانه در سنندج منتشر شد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: جشنواره در راستای زینت بخشیدن به فضاهای شهری، ساماندهی بصری با رویکرد حمایت از ایده ها و توانمندی ها از طریق مشارکت هنرمندان در قالب طرح استقبال از بهار و ایجاد شور و نشاط بین شهروندان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: پروژه "تحول برای سده نو" با تمرکز بر روی نوروز 1400 که نه تنها یکی از مراحل گذر است بلکه برای همه ایرانیانی که آن را تجربه می کنند احتمال تجربه مجدد آن وجود ندارد و آن تجربه گذر از یک قرن به قرن دیگر است.

 آسوز شعبانی عنوان کرد: نوروز تداعی گر سال نو، فصل نو و زندگی نو است و در فرهنگ ایرانی با نوگرایی و بیداری طبیعت همراه است.

وی از انتشار فراخوان جشنواره "به هارانه" به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1400 خبر داد و اعلام کرد: این مهم در راستای زینت بخشیدن به فضاهای شهری، ساماندهی بصری با رویکرد حمایت از ایده ها و توانمندی ها از طریق مشارکت هنرمندان در قالب طرح استقبال از بهار و ایجاد شور و نشاط بین شهروندان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: فراهم آوردن فرصت بروز و اجرای ایده ها، طرحها و تجربه های نو متناسب با محیط شهری با استفاده از زبان هنر، ایجاد سازوکار و بستر لازم جهت حضور و مشارکت فعال هنرمندان و ایجاد محیطی سرزنده و پویا با ترویج فرهنگ، آداب و آیین های پسندیده بومی و ایرانی در مقدم بهار و آیین نوروز از مهم ترین اهداف انتشار این فراخوان است.

شعبانی اضافه کرد: از دیگر اهداف مهم ترویج فرهنگ و آیین های پسندیده بومی و ایرانی با تاکید بر آیین نوروز؛ از طریق آثار هنری خلاقانه، ایجاد وحدت دیداری از طرح، رنگ و نشاط بهار در شهر، توجه به بنمایه اسطوره ها و فرهنگ و ادبیات بومی و ایرانی و ارتباط معنایی آن با نوروز و ترویج فرهنگ بومی و ملی و توجه به پوشاک محلی و ایرانی به مناسبت سنت لباس نو بوده است.

وی عنوان کرد: شیوه های آفرینش هنری باید در زمینه هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق و نوگرا، دیوارنگاری، مجسمه های موقت نوروزی، طراحی المان سبز، هفت سین و سنندج شهر خلاق موسیقی در دو حوزه المان و دیوارنگاری  باشد.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند از 25 بهمن تا هفتم اسفند ماه سال جاری با مراجعه به درگاه اینترنتی فراخوان به نشانی   www.e-sanandaj.irمراجعه و اسناد و شرایط شرکت در فراخوان را دریافت نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33157180-087 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تماس حاصل فرمایند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق ایمیل Sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com از 25 بهمن تا هفتم اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

مهندس شعبانی تاکید کرد: هیات داوران این جشنواره کارگروه المان و هنر محیطی بوده و اسامی پذیرفته شدگان مرحله نخست در تاریخ دهم اسفند ماه اعلام و جلسات ویرایش و جانمایی طرح ها در 12 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز