معاون اول رئیس جمهور:

کمک به اجرای طرح‌های بزرگ در کردستان وظیفه ملی است / هماهنگی برای راه اندازی طرح‌های پتروشیمی و لاستیک سازی در کردستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۱:۴۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۶۹۹۴
کمک به اجرای طرح‌های بزرگ در کردستان وظیفه ملی است / هماهنگی برای راه اندازی طرح‌های پتروشیمی و لاستیک سازی در کردستان
معاون اول رئیس جمهور گفت: وظیفه ملی همه ما است که برای اجرای طرح‌های بزرگ در استان‌های مرزی کشور از جمله کردستان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  دکتر جهانگیری در جلسه تأمین منابع مالی برخی از طرح‌های اولویت دار در استان‌های خوزستان و کردستان و نیز طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به شرایط استان کردستان و ضرورت انجام اقدامات عملی برای توسعه استان و رفع عقب ماندگی‌ها از نظام بانکی کشور خواست تا در کنار استانداری کردستان تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح های ارائه شده در زمینه پتروشیمی، تولید لاستیک و راه آهن را انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش برای رونق و توسعه استان کردستان باید وظیفه ملی نظام بانکی کشور تلقی شود، کمک به راه اندازی کارخانه تولید لاستیک به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور را ضروری دانست و گفت: باید همه تلاش کنیم تا در استان های مرزی کشور پروژه‌های بزرگی به انجام برسد که نتیجه آن قطعاً علاوه بر ایجاد رضایت مردم، اشتغالزایی و افزایش سطح رفاه عمومی خواهد بود.

دکتر جهانگیری همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به شرایط سخت تأمین مسکن هم به لحاظ خرید و هم اجاره برای مردم باید کار به شکل جهشی در بخش تولید پیش برود و بانک ها نیز با توجه به مسئولیت اقتصادی و اجتماعی خود باید به صورت پررنگ نقش خود را ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور گفت: از یک سو بخش مسکن از بخش های پیشران اقتصادی در کشورا ست که می تواند صدها فعالیت صنعتی را به دنبال خود رونق دهد و از سوی دیگر مردم در این زمینه مطالبات جدی دارند که باید با مشارکت خود آنها به این نیازها پاسخ داد.

دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه محوریت کار تأمین مالی و فراهم کردن تسهیلات از بانک های کشور باید به عهده بانک مرکزی باشد اظهار امیدواری کرد: منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد مشخص شده در طرح اقدام ملی هر چه سریعتر فراهم شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، استانداران خوزستان و کردستان و روسای بانک‌های دولتی و خصوصی کشور حضور داشتند، پس از توضیحات استاندار کردستان در خصوص تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی کردستان، لاستیک سازی رازی کردستان و پروژه راه آهن بیجار و قروه مقرر شد، بانک‌ها با تشکیل کنسرسیوم مالی در سریعترین زمان منابع لازم اجرای این طرح ها را فراهم کنند.

 

نظر شما