در مراسمی صورت گرفت؛

از پوستر جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در لرستان رونمایی شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۷۶۱۵
از پوستر جشنواره  ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در لرستان رونمایی شد
طی مراسمی از پوستر جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی رونمایی شد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آیین رونمایی از پوستر جشنواره  ملی مد و لباس ایرانی اسلامی با حضور ناهید پرویزپور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان  ،احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،الماسی رییس دانشکده فنی استان و زارعیان رییس دانشکده فنی دختران  در  محل دانشکده فنی و حرفه ای دختران برگزار شد .

ناهید پرویزپور در این مراسم گفت : در کنار قدرت تعقل ،تفکر و تلکم ،پوشش یکی از وجوه تمایز انسان از سایر موجودات زنده است .

اوافزود: تاریخچه لباس و پوشش حاکی از آن است که از همان پیدایش انسان نخستین تمایل و گرایش به پوشیدگی بعنوان یک امر ذاتی و غریزی وجود داشته است بطوریکه اولین پوشش انسان از برگ درختان تهیه شده است .

پرویزپور در ادامه گفت همین میل انسان به لباس موجب شده است در گذر زمان صنعت مد و پوشاک در زمره یکی از پردرآمدترین صنایع تبدیل شود و دارندگان این صنعت به انحاء مختلف سعی در جلب نظر مشتریان دارند و امروز برند های مختلف توانسته اند جای خود را در بازار رقابت باز کنند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان  تصریح کرد: لباس بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم ملت ها و جوامع است و نباید در  مسیر نوع گرایی و تنوع طلبی عصر جدید دست خوش تغییرات گسترده شود و به فراموشی سپرده شود .

او به تسهیل شرایط خرید اقلام مورد نیاز از طریق تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت:  فرصت های ایجاد شده میتواند در رونق مشاغل خرد تاثیر گذار باشد و برگزاری اینگونه جشنواره ها  برای صاحبان ایده و خلاقیت فرصتی را فراهم می‌کند تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و جذب مشتری نمایند.

پرویزپوربیان کرد:  طراحان مد و لباس در تولیدات خود به ذائقه و سلایق جوانان توجه داشته باشند و با تلفیق آن با لباس های سنتی و بومی محلی در حفظ هویت ایرانی ،اسلامی و فرهنگ قومی تلاش نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز