مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

از فعالان مد و لباس لرستان تجلیل می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۳۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۷۶۳۱
از فعالان مد و لباس  لرستان تجلیل می شود
احمد حسین فتایی گفت: لباس یکی از مهمترین شاخصه های فرهنگی و معرف فرهنگ یک کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان؛ فتایی در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ی ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی فجر که به میزبانی خرم آباد برگزار می شود ضمن قدردانی از همکاری مستمر دانشگاه فنی و حرفه ای استان در برگزاری چهار دوره متوالی جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی اظهارکرد: ایجاد انجمن مد و لباس استان در ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پتانسیل ها و ظرفیت های این حوزه را تقویت کرده و در طی سه سال گذشته شاهد برگزاری موفق این جشنواره در استان بوده ایم.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: شیوه ویروس کرونا موجب شد برگزاری فیزیکی بسیاری از رویدادهای هنری و فرهنگی به بستر فضای مجازی منتقل شود که این جشنواره و نمایشگاه آثار حاضر در آن نیز از آن جمله است.

او افزود: مهمترین هدف این جشنواره که به روح بلند شهدای مدافع سلامت استان تقدیم شده علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه ی طرح های جدید برای لباس و پوشش مردان و زنان کشور بر پایه ی فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

فتایی بیان کرد: در کنار این جشنواره ضمن رونمایی از تازه ترین کتابهای ناشران و مولفین استان در این حوزه، از فعالان مد و لباس استان نیز تجلیل می شود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه انتقال داشته های فرهنگی کهن به نسل نو باید دربرگیرنده ی سلایق و نیازمندی های روز جامعه باشد، یادآورشد: فرهنگ اسلامی و ایرانی ما از قدمت کهنی برخوردار است و ما اگر می خواهیم داشته های فرهنگی خود در بخش لباس را به نسل نوجوان و جوان کشور ارائه دهیم باید ضمن رعایت چارچوب ها و آموزه های اسلامی و ایرانی، به نیازمندی ها و سلایق روز جامعه نیز توجه کنیم.

 

 

نظر شما