نشانه های آغاز موج جدید کرونا در آذربایجان‌غربی مشهود است

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۳۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۷۸۱۷
نشانه های آغاز موج جدید کرونا در آذربایجان‌غربی مشهود است
استاندار آذربایجان غربی از شروع آهسته موج چهارم کرونا در استان خبر داد و گفت: نشانه های موج چهارم کرونا در استان از افزایش مبتلایان و بسترهای بیمارستانی مشهود است و اگر جدی نگیریم به طور قطع با تلفات سختی مواجه خواهیم بود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در یکصد و یکمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران بویژه کادر درمان و پرستاری، به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: در پاساژها، تالارها، فروشگاه های بزرگ و میادین دواب دستورالعمل های بهداشتی به طور مناسب رعایت نمی شود و اگر این روند تداوم یابد تعطیل خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صنوف از جمله تالارهای پذیرایی متعهد شده بودند که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت خواهند کرد گفت: متاسفانه تعدادی از تالارهای پذیرایی اعتقادی به دستور العمل های بهداشتی ندارند و تکلیف این واحدهای صنفی را محاکم قضایی باید مشخص کنند.

شهریاری تصریح کرد: محدودیت های کرونایی باید طبق رنگ بندی اعلامی به هر شهر اجرایی شود.

وی با قدردانی از سیاست دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بیمار یابی برای کنترل ویروس تصریح کرد: بیمار یابی به کنترل هر چه بهتر بیماری کمک شایانی می کند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح باید بطور جدی اجرایی گردد.

شهریاری تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران موظف هستند ضمن اجرای کامل مصوبات ستاد ملی و استانی، بر روند اقدامات نیز نظارت نمایند.

نظر شما