۵۰ درصد از مردان پیگیر سلامت خود نیستند / لزوم توجه بیشتر مردان به مراقبت های بهداشتی

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۵۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۷
۵۰ درصد از مردان پیگیر سلامت خود نیستند / لزوم توجه بیشتر مردان به مراقبت های بهداشتی
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و جوانان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: 50 درصد از مردان مراجعه ای به مراکز بهداشتی برای تشکیل پرونده سلامت نداشتند و صرفا از آموزش های عمومی که در سطح شهر اطلاع رسانی می شود بهره می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد احمدیان در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در مورد هر فردی برنامه مراقبت  در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: در غربالگری اولیه بیماری کشف می شود و اگر در این میان بیماری پدیدار شد ؛ در غربالگری ثانویه پیگیری های مستمر از فرد بیمار و شرایط جسمانی وی  به عمل می آید.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی مراقبت های بهداشتی برای تمام اقشار و از جمله مردان به صورت غیر حضوری انجام می شود و صرفا مراقبت های ضروری به صورت حضوری ارایه می شود، بیان کرد: مردانی که برای تکمیل پرونده سلامت مراجعه نمی کنند و یا هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست در مناسبت های مختلف با اطلاع رسانی در حوزه سلامت نسبت به برخی موضوعات آشنا می شوند اما این موضوع در مقایسه با مراقبت های پیگیر بهداشتی برای سلامتی افراد کارگشا نیست و باید مردان نسبت به سلامتی خود اهمیت ویژه ای قائل باشند.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه برای تشویق مردان به پیگیری مراقبت های بهداشتی خود، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، گفت: قبل ازکرونا نشستهای مختلفی در ادارات برگزار شد  تا کارکنان با پاس اداری بتوانند به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و ضمن دریافت نمره تشویقی برای اهمیت دادن به سلامت خود در ارزشیابی سالانه ، تحت مراقبت های بهداشتی نیز قرار بگیرند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه سرطان های دستگاه گوارش یکی از سرطانهای شایع در مردان است در مراقبت های مردان تست فیت انجام می شود که بدخیمی گوارشی را مشخص می کند و اگر فرد مشکوک باشد برای انجام بررسی های لازم آندوسکوپی انجام دهند.

دکتر احمدیان با بیان اینکه اطلاع رسانی عمومی در طول هفته سلامت مردان و مناسبت های مختلف بهداشتی از جمله هفته کنترل فشار خون و دیابت یکی دیگر از راههایی است که موجب می شود آگاهی مردان نسبت به بیماریهای زمینه ای افزایش یابد و برای بررسی های بیشتر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز