مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کووید ۱۹ در سمنان برگزار شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۹
رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کووید ۱۹ در سمنان برگزار شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کووید ۱۹ در سمنان خبر داد و گفت: وضعیت سلامت مردم در اپلیکیشن ماسک ثبت و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، ایرج کارخایی صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه اطلاعات افراد مبتلا به کرونا در سامانه وزارت بهداشت در بستر اپلیکیشن ماسک ثبت می‌شود، اظهار داشت: رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کووید ۱۹ در سمنان با عنوان رزمایش فجر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این رزمایش وضعیت سلامت مردم و مراجعه‌کنندگان سه حوزه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فروشگاه‌های پرتردد موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بر این اساس با واردکردن کد ملی مراجعه‌کنندگان در اپلیکیشن ماسک وضعیت سلامت فرد مشخص می‌شود و از ورود و ارائه خدمات به کسانی که تست مثبت کرونا آنان توسط اپلیکیشن تائید شود خودداری خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه در صورت مواجه با چنین مواردی فرد مبتلا به گذراندن دوران قرنطینه و عدم تردد در جامعه تشویق و ترغیب می‌شود، افزود: این رزمایش با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها از امروز به‌صورت آزمونه در سمنان برگزارشده است.

کارخایی با تأکید بر اینکه در صورت دریافت نتیجه مطلوب از اجرای این طرح به‌زودی در سراسر استان سمنان اجرایی خواهد شد، بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم در مواجهه با شیوع کرونا رعایت دوران قرنطینه مبتلایان است.

وی اجرای نظام‌نامه آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات را از اهداف اصلی این رزمایش برشمرد و گفت: از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و حوزه فروشگاه‌ها خواسته‌شده برای چگونگی نصب اپلیکیشن ماسک و بهره‌برداری و اجرای آن با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی لازم را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز