چالش رسوب مجرمان مواد مخدر در زندان‌ها

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۹
چالش رسوب مجرمان مواد مخدر در زندان‌ها
رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن اشاره به دستگیری افزون بر ۴۵۰۰ مجرم موادمخدر تنها طی ۱۰ ماهه امسال، جرائم مواد مخدر را از چالش دستگاه قضا در این استان خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری استان یزد قاچاق مواد مخدر و کشفیات مواد مخدر را از چالش‌های دستگاه قضای استان عنوان گرد و افزود: در ۱۰ ماه سال جاری با اقدامات خوب و جهادی پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۴۵ تن مواد مخدر کشف و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شده‌اند که این آمار با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است و به دلیل احکام طولانی مدت، رسوب این افراد در زندان‌ها نیز رخ می‌دهد.

وی افزود: ۵۲ باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است و تلاش برای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ استمرار دارد.

دهشیری همچنین با اشاره به فعالیت ۲۳۲ قاضی در استان با میانگین سنی ۳۹ سال، حدود ۷۹ درصد قضات استان را مرد و ۲۱ درصد را زن اعلام کرد و افزود: حضور این تعداد قاضی زن در استان به نوعی هم فرصت است و هم از این حیث که امکان مباشرت و مشارکت در صدور حکم ندارند، مشکلاتی را از حیث آمار عملکردی و نبود امکان ارتقاء برای دستگاه استان ایجاد کرده است.

این مقام قائی که در جلسه معارفه هیئت بازرسان انتظامی قضات و مدیران دستگاه قضایی استان سخن می‌گفت، در ادامه عنوان کرد: نظارت صرفاً به دنبال کشف نقاط ضعف دستگاه نیست بلکه به دنبال کشف نقاط قوت و شناسایی افراد مستعد جهت برنامه‌ریزی و استفاده از منابع انسانی شایسته با هدف ارتقاء مجموعه و سازمان است.

وی با تاکید بر این که بازرسی به معنای بی‌اعتمادی به کارکنان مجموعه نیست، نظارت را امری ضروری و عقلانی دانست و گفت: موفقیت یک سازمان به وجود نظام کامل، قوی و دقیق بازرسی است تا با شناسایی نقاط مثبت یک سازمان و برنامه ریزی درست بتواند از ظرفیتها و قابلیت های موجود استفاده کند و این مهم از طریق فعالیت و تلاش بازرسان خدا ترس، امانتدار و متعهد در سایه دسترسی به منابع موثق و اطلاعات و آمارهای صحیح به دست می آید.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از برگزاری ۷۱ دوره آموزشی در دادگستری استان خبر داد و گفت: در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات قضایی و اتقان آراء بیش از هزار نفر ساعت برای قضات استان به صورت مجازی آموزش برگزار شده و ۴۵ رأی در فضای مجازی و ۳ رأی در فضای عمومی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی و اتقان مورد نقد قرار گرفته است.

وی به راه اندازی ۱۰۰ اتاق دادرسی الکترونیک در دادگستری استان یزد اشاره و بیان کرد: در کمتر از دو ماه ۱۰۰ اتاق دادرسی الکترونیک تجهیز و راه اندازی شد و نیاز به ۲۰ اتاق دیگر جهت پوشش کامل دادگاه های استان احساس می‌ شود.

دهشیری، از تشکیل پرونده شناخت برای همه حوزه‌های قضایی به عنوان یک حرکت جدید و بی بدیل در سطح کشور یاد و اظهار کرد: برای سهولت در دسترسی به سوابق اماکن و اشخاص مرتبط با دستگاه قضایی و اشراف بر اطلاعات مورد نیاز و ثبت شرایط هر حوزه در هر زمان و هر بازرسی و همچنین ثبت و ضبط نقاط قوت و ضعف مجموعه قضایی، برای هر دادگستری پرونده شناخت تشکیل شد تا اطلاعات کامل مورد نظر مدیریت اعم از نیروی انسانی و سایر  مسائل دیگر اعم از فضای فیزیکی و تجهیزاتی و اطلاعات سایر مسئولان هم عرض در سایر دستگاه ها در یک پرونده تحت عنوان پرونده شناخت جمع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز