رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵۲
رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت
جلال‌الدین رحمت رهبر شیعیان اندونزی و بنیانگذار سازمان اهل بیت علیهم‌السلام در این کشور، بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان بین المللی سانتوسای باندونک درگذشت.

به گزارش  برنا از شبکه "نِترال نیوز" اندونزی"، "اروین" یکی از استادان علوم دینی بنیاد علمی و آموزشی مطهری اندونزی در جاکارتا امروز اعلام کرد که استاد رحمت که چند روزی براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود عصر روز دوشنبه در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

پایگاه اینترنتی سازمان اهل بیت اندونزی نیز امروز با تایید این خبر اعلام کرد که پیکر این عالم فقید امروز در آرامگاه خانوادگی آنها در منطقه سیسالنگاه در باندونگ در غرب جاوا به خاک سپرده خواهد شد.

اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر کره¬ خاکی و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است و از این لحاظ بزرگترین کشور اسلامی به شمار می‌رود، چراکه بزرگترین جمعیت مسلمان دنیا را داراست.

این کشور از نظر نژادی کشوری بسیار پر تنوع است و ۹۰ درصد جمعیت آن مسلمان و بقیه مسیحی، هندو یا بودایی هستند.

اسلام از قرن چهارم قمری به این کشور وارد شده و در قرن ۶ به وسیله تجار هندی به شکل بسیار وسیعی منتشر شده‌است. بیشتر مسلمانان این کشور سنی و از مذهب شافعی هستند و مابقی آنها از مذاهب شیعه، حنفی، حنبلی، مالکی، زیدی و علوی هستند

تاریخ ورود شیعیان به اندونزی به زمان ورود اولین مبلغان مسلمان در قرن چهارم هجری قمری باز می‌گردد. مشهور است که این مبلغان از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) بودند که به این منطقه مهاجرت کردند و پس از سکونت، از اهالی این منطقه شدند.

منطقه اچیه در شمال سوماترا مرکز شیعیان اندونزی به شمار می‌رود و حکومت اندونزی پس از استقلال این شهر را شهر شیعیان کوالا نامید.

از آنجا که مذهب تشیع به تازگی گسترش پیدا کرده، شیعیان اندونزی هنوز در اقلیت قرار دارند. البته اندونزی در جایگاه یک کشور مسلمان در جنوب شرق آسیا، شمار زیادی از شیعیان را در خود جای داده است؛ به نحوی که امروزه شاهد گسترش روزافزون این موج هستیم.

تاسیس سازمان ها و مراکز اسلامی و شیعی در این کشور، خود حاکی از فضای عظیم شیعی در این سرزمین است. حضور چشمگیر سادات، نحوه ورود آنها و تعداد شیعیان در اندونزی و وجود مراکز شیعی از نکات قابل توجه درباره این کشور اسلامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز