فرماندار کرج:

برپایی تجمع و همایش در کرج ممنوع شد/ یک سال حبس در انتظار تهدیدکنندگان سلامت عمومی

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۸:۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۸
برپایی تجمع و همایش در کرج ممنوع شد/ یک سال حبس در انتظار تهدیدکنندگان سلامت عمومی
فرماندار کرج گفت: طبق قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که مصداق تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه باشد جرم محسوب شده و برای آن مجازات تعیین شده است؛ از این رو برگزاری هرگونه همایش، تجمع، مراسم عزا وعروسی که تهدید سلامت جامعه است تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، غفور قاسم پور با اشاره به موج چهارم کرونا و با اعلام وضعیت خطر گفت: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات برای آن تعیین شده است که یک‌ سال حبس از جمله این موارد خواهد بود.

وی با اشاره به شناسایی ویروس جهش یافته در استان البرز و قزوین گفت: در استانهای مشابه دستگاه قضا، برای برگزار کنندگان و بانیان مراسم و جشن عروسی و عزا در ایام شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها حکم مجازات و محکومیت حبس صادر می کند.

 فرماندار کرج با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی سرمنشاء اشاعه و شیوع کرونای جهش یافته خواهد بود، افزود: جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم دورهمی خانوادگی تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

وی افزود:  برگزاری هرگونه مراسم ، همایش و تجمع بدون کسب مجوز تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان ممنوع است و برگزار کنندگان این قبیل مراسم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما