آزادی ۷۳ زندانی توسط شورای حل اختلاف استان یزد دریک ماه اخیر

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۰:۴۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳۷
آزادی ۷۳ زندانی توسط شورای حل اختلاف استان یزد دریک ماه اخیر
به همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان یزد طی یک ماه اخیر ۷۳ نفر زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا حداد" معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد در این رابطه بیان کرد: از مجموع ۲۲۴ پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان در یک ماه اخیر تعداد ۱۵۱ پرونده به منجر سازش و تعداد ۷۳ نفر مددجوی زندانی آزاد شدند.

این مقام قضایی یکی از سیاست‌های کلان دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری دانست و اظهار داشت: تقویت و افزایش مجازاتهای جایگزین حبس، کاهش جمعیت کیفری، زندان زدایی و رفع مشکلات مردم از سیاستهای مهم قوه قضائیه به شمار می‌آید که شوراهای حل اختلاف می توانند نقش مهم و به سزایی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.

حداد، تلاش برای تحقق صلح و سازش  را وظیفه ذاتی مجموعه شورای حل اختلاف ذکر کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش تمام ظرفیت های موجود را به کار خواهند گرفت تا شرایط مصالحه در پرونده های بیشتری فراهم شود.

این مسئول بر استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضا و دیگر نهادهای ذی ربط تأثیرگذار تأکید و ابراز کرد: باید با مشارکت معتمدین محلی و افراد ذینفوذ و تلاش سفیران صلح زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کرد.

تعداد شش شعبه در زندان‌های استان فعال هستند که اردکان، خاتم، ابرکوه هر کدام یک شعبه و در زندان مرکزی سه شعبه دایر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز