برف و باران در راه خراسان رضوی

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۸۶۴۶
برف و باران در راه خراسان رضوی
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش پراکنده باران و برف همراه با وزش باد شدید و افت دمای هوا ظرف روزهای پایانی هفته جاری این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سارا حکمی در این خصوص اظهار کرد: خراسان رضوی بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز ۲۹ بهمن تحت تاثیر فعالیت یک سامانه جوی ناپایدار جوی قرار می‌گیرد. 

وی "افزایش سرعت وزش باد شدید تا خیلی شدید، افزایش ابرناکی آسمان، بارش‌ پراکنده باران و برف و همچنین کاهش دمای هوا" را پیامدهای فعالیت این سامانه جوی در خراسان رضوی اعلام کرد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس احتمال بروز آسیب و خسارت به تاسیسات بخاطر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک برای عصر فردا پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری در برخی نقاط استان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به آغاز روند کاهش دمای هوا از فردا در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: "بیشینه" دمای امروز هوای مشهد که ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده، با نوسان کاهشی تا هشت درجه فردا به ۲۴ و پس‌فردا به ۱۷ درجه نزول خواهد کرد.  

حکمی گفت: "کمینه" دمای دیشب مشهد ۷ درجه سلسیوس بود که روند افزایشی آن تا پایان فردا ادامه دارد اما جمعه‌شب آتی با پنج درجه افت به دو درجه سلسیوس کاهش می‌یابد. 

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و تایباد در شرق استان با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستاهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

 

نظر شما