انجام رایگان آزمایش فیت برای ۱۸ هزار نفر از مردان خراسان رضوی

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۸۶۵۷
انجام رایگان آزمایش فیت برای ۱۸ هزار نفر از مردان خراسان رضوی
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش "فیت" ویژه تشخیص سرطان روده برای بیش از ۱۸ هزار نفر از مردان بالای ۳۰ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی امسال بطور رایگان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد احمدیان روز چهارشنبه در آستانه هفته سلامت مردان افزود: سرطان روده یکی از سرطان‌های شایع بین مردان است، از این رو  انجام تست فیت می‌تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و درمان به موقع آن موثر باشد.

وی ادامه داد: وجود خون در مدفوع یکی از علائم تومورهای دستگاه گوارش است که بوسیله آزمایش فیت خون غیر قابل رویت در مدفوع تشخیص داده می‌شود و افراد با علائم مشکوک به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مردانی که مورد آزمایش فیت قرار گرفته‌اند از بین افزون بر ۱۶۸ هزار نفر از مردانی هستند که طی سال جاری برای برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده اند.
وی با بیان اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش بین مردان شایع‌تر است افزود: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، می‌تواند به خوبی درمان شده و کیفیت و طول عمر فرد را افزایش دهد.
اول تا هفتم اسفندماه هفته سلامت مردان نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز