خراسان رضوی جزو ۱۰ استان پیشرو کشور در اسکیت است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۳۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۸۶۶۱
خراسان رضوی جزو ۱۰ استان پیشرو کشور در اسکیت است
رییس کمیته امور استان‌های فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی گفت: استانهای تهران، خراسان رضوی، کرمان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، البرز، اصفهان و هرمزگان به عنوان استان‌های فعال و پیشگام در رشته ورزشی اسکیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد عجم خراسانی اظهار کرد: برخی استان‌ها نیز مانند قم، قزوین، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، یزد، بوشهر، خوزستان، ایلام، گیلان و سیستان و بلوچستان نیز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته اند و در حال نزدیک شدن به سطح اول و استان‌های فعال در اسکیت هستند.

وی ادامه داد: اغلب به دلیل کمبود زیرساختها تمام رشته های زیرمجموعه اسکیت در همه استانها فعال نیستند و هر استان در یک یا دو رشته از اسکیت فعالیت بیشتری دارد.

رییس کمیته امور استانهای فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر تنها دو استان تهران و خراسان رضوی از پیست اسکیت روی یخ طبیعی و فعال با حداقل استانداردهای لازم برخوردارند و به عنوان مثال برای انجام این ورزش استانهای همجوار برای استفاده از این پیست به مشهد سفر می کنند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن رشته اسکیت در میان ورزش‌های المپیکی و همچنین جذابیت این ورزش برای خانواده ها اقبال مردم، ورزشکاران و فعالان ورزشی بخش خصوصی و دولتی بویژه در شهرداری ها برای پرداختن به این رشته ورزشی افزایش چشمگیر داشته است.

عجم خراسانی با بیان اینکه اکنون اسکیت در ایران متحول شده است ادامه داد: با این اوصاف اکنون شهرداری ها و آمورزش و پرورش در قالب تفاهمنامه های مشترک با فدراسیون اسکیت در زمینه ساخت زیرساخت‌ها و فعالیت در حوزه استعدادیابی در مدارس اقدامات خوبی داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز