رئیس سازمان صمت استان سمنان:

واحدهای خودروسازی سمنان ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۱:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۸۷۷۱
واحدهای خودروسازی سمنان ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند
تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: در راستای ارتقای تولید، بهره‌وری و اشتغال‌زایی در واحدهای صنعتی استان، دو واحد خودروسازی این استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرازری برنا از سمنان، علی تشنه دل  با بیان اینکه دو واحد خودروسازی در سمنان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند، تاکید کرد: معرفی این واحد ها به بانک های عامل با تصویب اعضای کارگروه و بمنظور حمایت از تولید داخل و واحدهای تولیدی استان بوده است.

وی با بیان اینکه این واحد ها در زمینه تولید خودرو سواری و اتوبوس فعالیت می کنند، ابراز کرد: ارتقای بهره وری، اشتغال زایی و بهبود کیفیت تولید در زمره اهداف حمایت از این دو شرکت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پاسخی درباره نشست امروز کارگروه رونق تولید استان سمنان بیان کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه در مجموع با پرداخت  یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۹ واحد صنعتی و کشاورزی استان موافقت و به بانکهای عامل معرفی شدند.

تشنه دل در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹، ۷۵۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که پرونده ۴۸۷ واحد با پرداخت حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته شده و پرونده ۲۷۱ واحد نیز در بانکها در دست بررسی است.

وی افزود: مهمترین نکاتی که در ابلاغیه ی فرآیند پیگیری برای رفع موانع تولید در استانهای کشور به ان تاکید شده است عبارت است از اینکه اولا از اختیارات کارگروه استفاده مطلوب شود و هر پرونده ای به ستاد ملی ارجاع نگردد و ثانیا اینکه کارگروههای مرتبط فعال شوند.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه این نشست دیگر بخش هایی نیز داشت که از جمله آن می توان به ارائه آخرین ابلاغیه ها و آیین نامه های دریافتی مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات رونق تولید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل استان سمنان، اشاره کرد، گفت: این ابلاغیه بسیار مهم در راستای رونق تولید و کمک به واحد های اقتصادی امروز قرائت شده است.

تشنه دل گفت: در این نشست همچنین بررسی مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان بر اساس لیست متقاضیان قابل طرح در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان و بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی استان در خصوص تخصیص گاز مایع مطرح شد.

 

نظر شما