بارش شدید باران موجب لغزندگی سطح جاده‌ها در کردستان شده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۸۸۰۸
بارش شدید باران موجب لغزندگی سطح جاده‌ها در کردستان شده است
رییس اداره مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گقت: بارش شدید باران موجب لغزندگی جاده‌ها در این استان شده و لازم است رانندگان جوانب احیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دانش زندی اظهار داشت: بارش باران و ورزش باد از بامداد امروز در جاده‌های استان آغاز شده و احتمال می‌رود شدت وزش باد جاده‌ها به صورت میانگین بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید به همراه بارش باران شدید بر شدت لغزندگی جاده‌ها افزوده و توصیه می‎شود رانندگان حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رییس اداره مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی احتمال می‌رود تا بعد از ظهر امروز بارش باران به بارش برف تغییر ماهیت داده و تا ظهر فردا پنجشنبه باعث بروز اختلال در تردد و لغزندگی سطج جاده‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیشترین شدت وزش باد و بارش باران در جاده‌های منتهی به شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان بیشتر از سایر نقاط بوده و همچنین افت دما در این مناطق محسوس تر است و انتظار داریم بارش برف در این مناطق آغاز شود.

زندی یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی احتمال دارد فعالیت این سامانه تا پایان وقت روز جمعه تداوم داشته باشد به همین دلیل اختلال تردد در این مدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز