معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

حساسیت محدودیت های کرونایی در شرایط موجود به استاندار لرستان اعلام شده است / خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا بسیار جدی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۸۸۱۱
حساسیت محدودیت های کرونایی در شرایط موجود به استاندار لرستان اعلام شده است / خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا بسیار جدی است
مریم کوشکی گفت: اطرافیان افراد مبتلا به کرونا حتما باید مورد تست تشخیص کرونا یا همان "پی سی آر" قرار گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ کوشکی در جلسه با روسای شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان،اظهار کرد: در طرح غربالگری، افراد مثبت و اطرافیانشان باید با دقت و نظارت بیشتری مراقبت شوند.

اوافزود: خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا بسیار جدی است و برای مقابله با آن باید نظارت ها و مراقبت ها را چند برابر و با کیفیت بیشتری انجام دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  لرستان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر ظرفیت پاسخ دهی 2500 نمونه کرونا طی 24 ساعت در استان وجود دارد، تصریح کرد: علیرغم این که در برنامه ی نمونه گیری جزو دانشگاه های برتر کشور هستیم، باید تعداد نمونه ها بازهم اضافه شوند.

 کوشکی خاطر نشان کرد: برنامه ی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه به ویژه در اماکن عمومی و مراکز تجمعی بازهم باید تشدید شود.

او بیان کرد: به هیچ عنوان نباید مراکز غربالگری 16 ساعته و مراکز جامع سلامت شبانه روزی دو شیفته شوند و فعالیت آنها باید به صورت مستمر و بدون تنفس میان شیفت ادامه پیدا کند.

رپید تست ها برای افراد پرخطر که مبتلا نیستند انجام شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ه انجام رپیدتست ها را برای افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای که هنوز مبتلا نشده اند ضروری دانست و یادآورشد: این تست ها صرفا برای افراد پرخطر غیر مبتلا انجام شوند.

کوشکی خاطر نشان  کرد: رپید تست ها بیشتر برای برنامه ی غربالگری عمومی انجام شود و برای اطرافیان افراد مبتلا ضرورتی ندارد چرا که برای این افراد تست "پی سی آر" انجام می شود.

پاداش های کرونا فعلا برای نیروهای محیطی است

اوخطاب به روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان نیز عنوان کرد: پاداش کرونای ارسالی از وزارت طبق دستورالعمل فعلا برای نیروهای محیطی تخصیص پیدا کرده است.

کوشکی با اشاره به این که نحوه ی پرداختی در شهرستانها توسط کارشناسان مالی معاونت رصد خواهد شد، افزود: به هیچ عنوان نباید از این اعتبار برای نیروهای ستادی پرداختی داشته باشیم.

او یادآوری  کرد: اساس پرداخت این پاداش ها بر میزان فعالیت نیروهای محیطی در برنامه ی مبارزه با کرونا به تشخیص مسئولین شبکه ها و مراکز بهداشت است.

حساسیت محدودیت های کرونایی در شرایط موجود به استاندار لرستان اعلام شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد حساسیت محدودیت های کرونایی در شرایط موجود نیز گفت: خطر نحوه ی عرضه ی کالاهای اساسی مردم مانند روغن و مرغ که منجر به ایجاد فضاهای پرازدحام می شود را به استاندار لرستان اعلام کرده ایم و در ستاد مبارزه با کرونای آتی استان بررسی خواهد شد.

کوشکی همچنین در مورد فعالیت تالارهای پذیرایی تاکیدکرد: طبق مصوبه ی ستاد کرونا فعلا در شهرهای آبی و زرد با 30 درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت.

او افزود: تعیین ظرفیت فضاهای مختلف این تالارها را تیم ارزیاب متشکل از چند دستگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی و طبق دستورالعمل ابلاغی انجام می دهند.

کوشکی خاطر نشان  کرد: از بازرسان بهداشت محیط انتظار دارم هر تالاری کوچکترین مورد از پروتکل های بهداشتی ابلاغی را نادیده گرفته باشد حتما پلمب و از فعالیتش ممانعت شود.

 

 

نظر شما